2013-02-01

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Det är en väldigt solig dag här i Karlstad idag. Det är så skönt att veta att Fr.Johnny alltid ber för oss. Det ger styrka.
I hans brev idag ger han oss en utmaning.
 
Kvinnan som väntar på njurdonation har inte vaknat upp. Hon är i koma och har fått lunginflammation.  Läkarna kommer att göra en MRI idag för att analysera hjärnan. Det är utomordentligt svårt för hennes man och barn.  Hennes man har nyss gått i pension. Jag känner att jag saknar ord, men vi måste be för dem.. Herre, du vet att där det finns hopp finns det liv. Jag ber att du ingriper på något sätt, så att kvinnan får hälsan tillbaka. Jag ber att hela familjen ska känna sig burna av Dig. Moder Maria, vakar över dem.
 
Under veckan fick jag följande från Theresia. Hon vill att vi ska be för följande intentioner.
"Snälla Be för att;
imorgon då jag ska göra en Gastroskopi  så att det går bra.
• Min kompis Maria ska göra samma sak på torsdag + en annan undersökning, hon har dessutom sömnapné, som hon ska få behandling för. Hoppas att det går bra.
• För bättre hälsa. ( jag ska åka till Vidarkliniken igen i april, hoppas på att allt ska funka här hemma under tiden).
• För relationer. 
• För att barnens skolsituation ska lösa sig till det bästa & att mötet m rektor & lärare nu blir av på onsdag."
Herre, du känner Theresia och känner till hennes situation. Låt allting ske enligt din vilja.
 
Vi får inte glömma att be för Kerstin och Andreas.
 
Jag har nyss hört att det har varit några små jordbävningar i Norra Italien, i Toscanaområdet och att det finns risk för en större jordbävning. Vi har många i våra församlingar som har släktingar där.  Herre och Moder Maria, beskydda och bevara alla invånare som bor där. Om någonting händer, låt dem får den hjälp de behöver, så att ingen kommer till skada.
 
Jesus whose heart is wide enough to love us all, make our hearts like yours. Jesus som har ett tillräckligt stort hjärta för att älska oss alla, gör våra hjärtan likt ditt. Donal Neary S.J.   Resten av reflektionen finns nedan och är väl värd att läsa.
Varma hälsningar från en solig dag i Karlstad, som inger hopp.
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?