2013-03-24

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Fr. Johnny utmanar oss den här veckan i sitt brev. Han frågor om vi kommer att ge tid till bön och reflektion under Stilla Veckan. "Kyrkan blir mycket försvagad om vi inte göra det", säger han.

Janets väninna är lite bättre och Janet kan hälsa på henne, men hon är inte riktigt sig lik.  Tack Herre att hon har blivit lite bättre, men vi ber att hon blir helt återställd och kan tar emot njuren, som hon är i så stort behov av.  Vi ber att läkarna, som tar hand om henne, blir inspirerade av Din ande.
 
Just nu vet jag inte hur det ligger till med Berthas och Tommys vänner Antal och Lubicka, men vi ber att Herren fortsätter att vaka över Antal och familjen.
 
Jag har inte heller hört något från Kerstin och Andreas på sistone, men vet de är tacksamma om vi fortsätter att be för dem.  Herre, vi ber för de nyblivna föräldrarna Kerstin och Andreas.  De håller på att vänja sig vid gåvan av ett nytt liv, Elias. Moder Maria, vi ber att du vakar över och beskyddar dem.  
 
Jag önskar oss alla en välsignad Stilla Vecka, så att vi kan uppstå med Kristus på Påsksöndagen.
 
Jesus, källa till liv och frälsning,
Fyll mig med Ditt liv så
att genom min tjänst i Ditt namn
jag kan mer fullständigt
vara Kristus för andra.
Loyola Press idag
 
Varma hälsningar;
Colette



Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?