2013-04-14

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag har nyss talat med Shaheen och de har inte sålt lägenheten än.  Det är svårt eftersom de måste sälja först, innan de kan köpa något annat, anmäla barnen till skolan, förskolan osv.
Nästa visningen är förmodligen på söndag.  Hon är tacksam om vi ber för dem.  Herre, du känner till familjens behov. Hjälp dem att kunna hålla hjärtat uppe i tro att den rätte köparen kommer att dyka upp och att allt kommer att ordnar sig. Jesus Helige Hjärta, vi lägger all vår tillit till Dig.
 
Janet är väldigt tacksam för våra böner.  Hennes väninna åker hem från sjukhuset om 2 veckor. Hon är svag fortfarande, men blir starkare och starkare.  Det ser ut som om det blir hennes bror som donerar njuren. Hon är tacksam om vi fortsätter att be för väninnan. Herre, vi tackar Dig för Janets väninnan och för beviset att Du hör våra böner.  Vi ber att du fortsätter att vara med X och familjen och att du inspirerar alla läkare och sjukhuspersonal att behandla henne på rätt sett. Var med familjen och  brodern och låt dem känna Din närvaro i allt som händer.
 
Nu på söndag 21 april kommer vi att ha ett inspirationsmöte för ständig bön här i Karlstadgruppen.  Herre, Du som är källa till allt liv. Låt Din Helige Ande inspirera och hjälpa oss under mötet.
 
Jag har den hemska känslan av att jag har glömt något viktigt här i inlägget, men kommer inte på vad det är. Om någon kommer på det, var snäll och meddela mig.
 
Jesus, you are merciful and generous to me.
Deepen my care for others and, through the Eucharist,
form me in your image.
Jesus, du är barmhärtig och generös mot mig.
Gör min omsorg om andra djupare och, genom Ekurastin,
forma mig till Din avbild.
Loyola Press idag.
 
Varma hälsningar;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?