2013-04-28

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
"Mass each week brings us back to our centre, as does prayer. Mässan varje vecka tar oss tillbacka till vårt centrum, som bön också gör" säger Fr. Donal Neay S.J.  i sin senaste reflektion, som är en tankeställare. Den finns på bloggen
 
Janet har skrivit att hennes väninna har återhämtat sig på att nästan mirakulöst sätt. Hjärnblödningen har inte lämnat några men och hon är klar för njuroperation! Förmodligen blir det under hösten och det är hennes bror som är donatorn. Herre, du som är källan till allt liv och hör våra böner. Låt oss alltid lita på dig och din godhet mot oss.  Vi lägger Janets väninna och  hennes bror i dina Heliga händer.  Låt din Helige Ande inspirera läkarna och låt alla förberedelser ske nu under maj månad, såsom familjen vill.
 
Shaheen börjar bli lite' desperat. Lägenheten har inte blivit såld och mäklaren säger att det kan ta upp till två år. Christina från Dahlby, och nu Malmö, har skickat följande böner till mig. Kanske vi kan be de här bönerna för familjen och också för Janets väninna.
Ärorike, Helige Josef, du har förmågan att göra möjligt även det som för oss verkar mest hopplöst och omöjligt. Kom till vår räddning och hjälp, för vi behöver din faderliga omsorg på ett särskilt sätt nu.
(nämn böneintentionen).
Käre, Helige Josef, jag litar helt på dig. Låt ingen få säga att de kommit till dig och inte blivit bönhörd!
Du, som står Jesus och Maria så nära, låt mig få erfara att din godhet är lika stor som din ära. Amen.
Kärleksrike Josef, för din kärleks skull till Jesus och för Hans Namns ära, bönhör oss i din oändliga godhet. Amen.
 
Berthas och Tommys vän, Antal, har somnat in. Må han vila i frid och må Lubica och familjen känna sig burna av allas böner under den här svåra tiden.
Tacksam om ni ber också för Tommy och Bertha.  Antal och Lubica har varit goda vänner till dem under många, många år, så förlusten för dem är stor.
Må Herren vara med dem och trösta dem.
 
Loving God, you make clear to us to live our lives in harmony with you.
Grant me the grace to conform my life to your virtues of faith, hope and love.  
Älskade Gud, du gör det klart för oss att leva våra liv i harmoni med Dig.
Ge mig nåden att forma mitt liv efter dina dygder av tro, hopp och kärlek.
Loyola Press.
 
Varma hälsningar;
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?