2013-05-18

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Come Creative Spirit.
Kom Skapande Ande.
 
Det är Pingst och naturen har verkligen vaknat till liv igen. Jag älskar den här årstiden, men den försvinner alltför snabbt.  Idag utmanar Fr. Johnny oss med två frågor. "How do we let the Spirit be actively present?; and How do we exclude the Spirit?  Hur låter vi Anden vara aktivt närvarande?; och hur utesluter vi Anden?" Han kommer med konkreta svar på dessa frågor.
 
Som ni vet brukar jag gå in på Living Space (en del av Sacred Space/Heligt rum). Nyligen läste jag någonting där som verkligen gjorde intryck på mig: We go to God on a straight road through crooked lines. Vi går till Gud på en rak väg genom krokiga linjer. Det är en tid sedan jag läste det, men de där raderna har följt mig på något sätt.
 
Nu har jag en glad nyhet. Erzebet och Hans firar 40 års bröllopsdag.  Herre välsigna Erzebet och Hans nu, när de firar 40 års bröllopsdag. Tack Gud för deras liv tillsammans. Välsigna dem och låt deras liv tillsammans bära än mer frukt. Välsigna barn och barnbarn och låt tron går vidare ner i generationerna.
 
Shaheen, som hittills har haft otur med försäljning av lägenheten har skrivit: "Vi ska ha ny visning med ny mäklare den 19 maj, det är pingstdagen. Be gärna för vi har sett hus som passar oss men måste sälja lghten först." Jesus Heliga Hjärta vi sätter all vår tillit till dig. Låt lägenheten bli såld den här gången.
 
O come Holy Spirit, fill the hearts of your faithful.
Enkindle in them the light of your love.
Send forth Your spirit and they shall be created
And you will renew the face of the earth.
 
O kom Helige Ande, fyll de troendes hjärtan.
Tänd i dem ljuset av din kärlek
Sänd Din ande och de skall nyskapas
och Du skall förnya jordens ansikte.
Loyola Press
 
Varma hälsningar;
Colette



Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?