2013-06-02

 

Veckobrev


Hej allihopa;
Hoppas ni har haft en bra vecka. Här kommer Fr. Johnnys brev idag,Corpus Kristi. När jag var barn gick vi alltid i procession den dagen.
Idag är det lite molnigt här i Karlstad, men igår och förgår var riktigt fina dagar, så jag tillbringade det mesta av dagarna i trädgården. Varje dag visar en ny blomma sitt ansikte. Det är härligt med Guds skapelse.
Theresis har skrivit så här:
"Önskar speciell förbön för min dotter Rebeccas skolsituation. Hon har blivit utsatt för mobbning & vi funderar på att byta skola. I övrigt också för alla barns/lärares situation & att det löser sig med en bra rektor." Herre, du älskar Rebecca och vet vad hon går igenom.  Låt henne inte förlora självkänslan. Ge föräldrarna visdom så de vet hur de ska handskas med  situationen. Låt skolan få en rektor som är en bra ledare och vet hur han/hon ska ta itu med sådana här situationer och har förmåga att komma till botten med vad som hänt, så att inte Rebecca eller någon annan blir mobbad igen.
 
Tommie lider av yrsel.  Herre, välsigna Tommie och befria honom från yrseln.
 
Tacksam om ni fortsätter att be för den familj jag skrev om förra veckan, som förlorade sin dotter på ett så tragiskt sätt.  De behöver verkligen Guds omsorg nu. Låt dem känner sig burna av böner.
 
Lord God, take this day which I now begin;
In thanks I offer you the first words of my day –
Praise for all that is good,
Healing for what is hurtful,
And thanks for the gift of yourself in all creation.
May this day be a good day for all I meet,
And may I live this day
In kindness, peace and forgiveness,
United with  your kindness, peace and forgiveness in the Eucharist.

Herre, ta den här dagen som jag nu påbörjar;
I tacksamhet ger jag Dig de första orden på min dag.
Lovprisning för allt som är bra.
Helande av allt som smärtar,
och tacksamhet för Din uppenbarelsegåva i hela skapelsen.
Må den här dagen bli en bra dag för alla jag möter,
och må jag leva denna dag
i godhet, frid, och förlåtelse,
förenad med Din godhet, frid och förlåtelse i Eukaristin.
Fr. Donal Neary S.J. 


Varma hälsningar,
Colette
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?