2013-06-23

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas Midsommar har varit bra.  Vi har det fint med Francis, Erika och lille Casper. Han fick chansen att dansa runt midsommarstången.
 
Theresia vill ha förbön för följande: 
"Be för att min hälsa ska bli bättre. Jag har värk 24/7, dygnet runt.  (Fibromyalgi) Smärtan äter upp mig, Be för att mina nya mediciner ska hjälpa & att min röntgen undersökning inte är så otäck på tisdag. Måste fasta hela dagen imorgon.

Be för mig & min dotters relation . Ber att hon ska bli mer öppen & vilja ha kontakt med andra ungdomar & vuxna.
Be också för att skolarbetet ska bli lättare, att hon ska få den hjälp hon behöver. Be också för lärare & personal & för att nya rektor ska stanna ett tag.

Be även för min ekonomiska situation .
Har för mycket räkningar, för lite pengar vilket gör mig stressad hur vi ska klara semestern."
 
Herre, vi överlämnar Theresia och alla hennes problem till dig. Du vet hur hon känner sig och alla problem hon har.  Vi ber att du helar henne till kropp och själ och ger henne visdomen hon behöver för att kunna ta hand om alla  problem med Din Hjälp. Herre, låt henne inte miströsta. Moder Maria, lägg din beskyddande mantel runt familjen.
 
Det verkar som om Yvonne kommer att opereras snart.  Herre vi ber att allt går bra för Yvonne.  Helige Ande, led läkarnas händer och Moder Maria, beskydda och vaka över Yvonne.
Var med Tommie också.
 
Loving God, I bring my whole self before you,
trusting in your deep care for me.
Help me to grow in my understanding
that nothing is off limits with you
and you are always there for me.
Kärleksfulle Gud, jag lägger hela mej själv framför dig
i förlitan på Din djupa omsorg om mig.
Hjälp mig att växa i min förståelse
att det inte finns någon begränsning när det gäller Dig
och att du alltid är där för mig.
Loyola Press
 
Varma hälsningar;
Colette 
 


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?