2013-08-10

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Jag blev väldigt ledsen förra veckan, när jag upptäckte att jag inte hade tagit med följande meddelande, som jag fick från en familj som är i stort behov av våra förböner. Jag tar med det nu:
"Så sommaren kunde ha varit bättre så här långt för vår familjs del som du kanske kan förstå Colette. Förbön för våra barn, sonhustru och barnbarnen skulle kännas bra. Och kanske kan även vi gamlingar få vara med på ett hörn".  Just nu är det väldigt svårt för de har familjen har väldiga problem. En av barnbarnen 15 år gammal  har försökt begå självmord två gånger."
Herre, först och främst lämnar vi hela familjen i dina heliga händer. Omslut dem och beskydda dem. Vi ber att din helande kraft kommer över familjen. Ge farföräldrarna och föräldrarna visdomen att kunna handskas med situationen. Var med barnen och låt dem möta de människor som kan inge hopp och förståelse. Låt hopp och glädje komma tillbaka till familjen. Herre, jag ber dig att du kliver in i familjens liv på ett påtagligt sätt och låter dem känna sig burna av alla våra böner.  Herre, heliga Moder Maria, vaka över dem och beskydda dem.
Jag tänker på vad Christina skrev för länge sedan:  "Om alla ber bönen när de får brevet, då blir det många böner."
Tyvärr glömde jag halva brevet förra veckan, men det kommer nu;
Jag tror att Theresia vill att vi fortsätter att be för henne och familjen.
Hjärtligt tack till alla er, som har bett för mig/oss och hört av sig på olika sätt. Ni har värmt mitt hjärta. Nyheterna var bättre än jag hade väntat mig. Jag har kronisk lymfom och just nu behövs ingen behandling och kanske inte alls. Det beror på utvecklingen. I alla fall kan de hålla det under kontroll. De tog ett benmärgsprov och jag träffar läkaren igen om 3 månader.  Deo gratias.
Pojkarna är hemma idag och det är väldigt roligt.
Jag fick följande mail från Ingrid, som jag vill vidarebefordra till er:
"Jag vill berätta vad som hände mig idag på eftermiddagen när jag gick hemifrån och sneddade över gården. Jag mötte en romsk pojke, som jag inte känner men som jag tror är i 12-13-årsåldern. (Jag har sett honom ibland i sällskap med några personer i traditionellt romska kläder.) Vi gick förbi varandra utan att hälsa, men plötsligt hörde jag tydligt: Jesus älskar dig! Jag vände mig om och pojken, som nu var en bit bort, vände sig också om och så sa han igen: Jesus älskar dig! Jag svarade: Och dig också! Och sedan fortsatte vi åt varsitt håll. Det kändes mycket märkligt och jag tänkte på det flera gånger efteråt.
Nu vill jag vidarebefordra detta till dig: Jesus älskar dig! Han älskar dig och Bengt och barnen och barnbarnen. Glöm inte det!"
Jesus you lead and I will follow.
Jesus du leder och jag följer efter.
Loyola Press
Varma hälsningar;
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?