2013-09-08

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Idag är min bönedag för äktenskap och familj. Min timme är relativt tidigt på morgonen och jag kände solens värme (Herrens värme) på mitt ansikte genom fönstret. Det var en fin timme.
Det är också Fr. Johnnys bönedag idag och han ber för oss allihopa.
 
Janet önskar bön för sin svåger, som kommer att få celltransplantering den 17 september. Han fick det för första gång för 8 år sedan och för att kunna överleva måste han få det igen. Han har bencancer.  Herre, vi överlämnar Janets svåger till din läkande hand.  Inspirera läkarna så att allting går rätt till. Ta bort familjens rädsla och må de vila i vetskapen om att andra ber för dem. Moder Maria, var med dem med din beskyddande mantel.
 
Ett meddelande har kommit från Marina Håkonsson :
 
"Hej kära medlemmar i Lund och Malmö!

Det börjar snart bli dags för ett möte, det var så länge sedan vi träffades!
Därför bjuder jag er alla till att träffas
 
SÖNDAG 15 SEPTEMBER KL 11.30 i St Thomas kyrka i Lund

Jag tänkte att vi samlas i församlingssalen, tar med oss kaffe därifrån (jag berättar kort för de som är där om Ständig Bön och välkomnar alla intresserade att följa med) och går till ett annan rum där vi kan ha möte. 

Hoppas att många kan komma med! Ta gärna med någon intresserad!

Nyhet: nu har jag fått Bönehäften även på polska! 

Välkomna!"
 
Idag är en fin Mariafestdag. Det är en populär dag för giftermål på Irland.
 
Jag läste följande imorse; Maria förmedlar trygghet  var rubriken.
 
Om du lär dig av Maria att se allt i ett stort perspektiv, som ett tecken på Faderns omsorg och kärlek,
då kommer du mitt i världens oro att vara uppfylld av gudomlig trygghet och frid.
Wilfrid Stinisson, Idag är Guds dag.
 
Varma hälsningar från ett soligt Karlstad;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?