2013-10-08

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Här kommer Fr. Johnnys brev, lite försenat tyvärr.
 
Idag är min bönedag och innan jag började läste jag i Wilfrid Stinissens bok "Idag är Guds Dag" för den 8e oktober. Den här paragrafen gav mig inspiration; "Så kan du be för andra. Du framlägger dina vänners nöd och behov inför Guds ansikte. Det är inte din uppgift att säga till Gud hur han skall lösa problemen. Han vet bättre än du, och han kommer ofta med helt oväntade, överraskande lösningar".  Den Helige Ande var med. Det var en fin timme.
 
Ninni, samordnare i Nyköping, ringde till mig igår. Hon vill ha flera böcker på svenska, polska och engelska. De kommer att ha ett möte i Nyköping på söndag. Det var en glad nyhet för mig eftersom jag får väldigt lite information om vad som händer ute i församlingarna. Det är bara Eugenia, Domkyrkan, Malmö/Lund som hör av sig. Jag blir väldigt glad och uppmuntrad när jag hör att det rör sig ute i församlingarna. Låt oss be för Sankta Annas Församling, att ständig bön bär frukt i församlingen, frukt som består och att flera församlingsmedlemmar blir inspirerade att delta i ständig bön för äktenskap och familj.
 
Vi bad för Bibis dotter Virginia tidigare.  Idag kommer Virginia att föda sitt barn genom kejsarsnitt. Herre, du som är källan till allt liv. Vi ber dig inspirera all vårdpersonal som tar hand om moder och barn.  Moder Maria, var med dem och beskydda dem.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Janet har hört av sig igen. Hennes svåger har haft sin benmärgstransplantation för andra gången. Han fick det för ett tag sedan och han har inte hört av sig sedan dess. Han måste vara kvar på sjukhuset under en månad.
Herre, vi vet att inga nyheter är bra nyheter. Tack för de 8 år han har fått efter första operationen. Vi ber att du fortsätter att vara med under hela processen och att han blir helad till kropp och själ. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Hoppas att jag inte har glömt något.
 
"Bön och liv hör ihop" säger Wilfrid Stinissen också idag.
 
Varma hälsningar,
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?