2013-10-20

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag börjar med ett citat från Fr. Johnnys brev, som är uppmuntrande: "Prayer is a reminder that we don’t have to face up to them (problems) on our own but with the presence and help of God  Bön är en påminnelse om att vi inte behöver möta dem (problem) ensam utan med Guds närvaro och hjälp."
 
Edwin skriver om sin erfarenhet om svar på bön: "Visst kan det ta tid. Jag anfäktades av något som litet barn. Litet senare när jag förstod det bättre bad jag Gud att befria mig från det och har gjort det senare många gånger. Förra året blev jag helt fri från det och betraktar detta som ett under. Det var det allra svåraste i mitt liv. Det tog över 50 år men visst, Gud hör bön. Dock är det viktigt att veta att även om det inte blir exakt som man ville så ser Gud till att det blir det allra bästa för en och Han lämnar aldrig någon. Dessutom måste man själv bidra med att göra det möjligt för Gud att utverka under. Detta felade jag med. Gud vill att alla människor ska vara lyckliga och när Hans vilja sker så blir det bättre än vi kan ordna av oss själva".

Eva skriver också om svar på bön:
"Jo, Gud hör bön och svarar så att vi förstår ibland. Vår diakon Olof Persson berättade igår att han sett från SCB att familjer tycks hålla ihop i allt större grad. Skilsmässoantalet liksom splittrade familjer minskar. Jag har inte kunnat kontrollera det själv.
Jag är tacksam för förbön för mitt barnbarn som har det mycket svårt just nu".
 
Tack Herre. Du är god mot oss. Allt är möjligt för dig och dina vägar är outgrundliga. Vi ber speciellt för Evas barnbarn. Herre var med honom och låt honom får den hjälp han behöver. Låt honom och familjen känna Din närvaro. Moder Maria beskydda honom.
 
Tacksam om ni ber igen för Janets väninna, som har haft dialys i flera år, fick en hjärntumör och är helt återställt från denna och nu kommer att få en njure den 25e oktober.  Hennes man och barn är oroliga.  Herre, tack för din omsorg om Janets väninna och vi överlämnar henne och familjen till dig en gång till.  Lindra deras oro och låt hela familjen känna Din närvaro. Var med läkarna och övrig sjukhuspersonal, som är inblandade, och styr deras händer med din Ande.  Jesus heliga hjärta, vi litar på Dig.
Vi ber också för Janets svåger. Vi vet inte hur det ligger till med honom. Han fick nyligen en benmärgstransplantation.  Herre, hur det än är, var med honom och familjen. Jungfru Maria beskyddar dem.
 
Herre, lär mig att acceptera det jag inte kan ändra,
modet att ändra det jag kan och
visdomen att förstå skillnaden.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?