2013-10-27

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas veckan har varit bra.  Jag blev uppmuntrad förra veckan när Edwin och Eva skrev om svar på bön.  Vi behöver höra sådant.  Tacksam om flera hör av sig. Det behöver inte vara stora saker. Herren finns i det vardagliga också.
 
Följande brev från Gunilla gjorde mig glad under den här veckan: "Det var många glädjande ord om tro i ditt senaste brev. Tack för dem! Har många att be för, men ska försöka att också få med dem du nämner. Har bara lite svårt att komma ihåg namn. Gud kommer ihåg dem alla.
När det blir min dag för 'Ständig bön för äktenskap och familj', kommer jag att också  ta med de intagna på den anstalt vi i min besöksgrupp brukar besöka var 14:e dag. Det är så viktigt för dem att hålla kontakten, så att de har några, som bryr sig om dem, när de kommer ut igen."

Jag blev väldigt glad när jag hörde från Janet att hennes svågers benmärgstransplantation har gått bra.  Ett bevis att Herren hör bön. Svågern är väldigt svag, men har kommit hem. Tack Herre för din omsorg om Janets svåger.  Allt är möjligt för Dig.  Låt honom snart bli starkare och få kraften tillbaka. Moder Maria, vaka över honom och beskydda honom.
 
Vi måste be för Christina från Dahlby, nu Malmö,  som kommer att ha sin hjärtoperation den 6 november. Herre, vi överlämnar Christina till Dig. Vi ber att Du inspirerar läkarna och all sjukhuspersonal, som har hand om henne. Styr deras händer med din Ande. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på dig.  Låt henne bli helt återställd. Moder Maria, vaka över henne.
 
Tyvärr har Janets kompis inte fått njuren än. Kompisens bror, som är donatorn, blev förkyld, så hon måste vänta ett tag till. Herre, tack för din omsorg om Janets väninna och vi överlämnar henne och familjen till Dig en gång till.  Lindra deras oro och låt hela familjen känna Din närvaro. Var med läkarna och övrig sjukhuspersonal, som är inblandade, och styr deras händer med din Ande.  Jesus heliga hjärta, vi litar på Dig. Tack Herren för broderns generositet.  Vi lägger också honom i dina heliga händer.
 
Jag har varit i kontakt med Shaheen, som letade efter ett hus. De fick lägenheten såld till slut. Huset, som de skulle ha köpt, blev sålt till en släkting i familjen som ägde huset i sista minuten.  De har flyttat till en lägenhet som inte har hiss. De har 3 små barn, den yngsta 10 månader, så livet är inte lätt. Herre, låt ett hus, som passar den här familjen dyka upp. Låt dem känna att du bär dem, när livet inte är så lätt. Moder Maria var med dem.
 
Jesus, grant me the grace of a generous and good heart
to embrace the seed you sow in me.
Jesus, ge mig nåden av ett generöst och gott hjärta
att omfamna fröet du sår i mig.
Loyola Press
 
Varma hälsningar;
 
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.  

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?