2013-11-17

 

Veckobrev

Hej  allihopa;
 
"Our task is to transform the world through the power of love", skriver Fr. Johnny i brevet idag. Viktiga ord för oss och för världens andliga och värdsliga ledare.
 
Det som har hänt i Filippinerna är absolut hemskt. Det är ofattbart.  Vi har många i våra olika församlingar som är berörda av detta. Följande rop på hjälp kom genom Jarek från Delia i Örebro.              
"Min bror och hans familj, bor i det mest drabbade området i Filippinerna, Tacloban. Hjälp mig att be tillsammans med Er att de är vid liv och välbehållna. Och till alla andra människor som mist livet och sina hem.Tack för omtanken!!!"
Theresia vill at vi ber för följande människor: "Be för Sam & hans vän som för tillfället är i Filippinerna. De klarade sig med nöd & näppe. De blev räddade av en lokalbo, en man med fru & nio barn. De har förlorat allt så Sam har startat en insamling"
 
En bra nyhet: Janets kompis har fått en njure från sin bror och båda mår bra.  Lovad vare Herren Jesus Kristus. Tack Herre, du som är källan till all kärlek och till allt liv. Tack för broderns generositet. Låt inga komplikationer dyka upp. Beskydda och bevara dem.
 
Jag fick följande mail från Christina. Ibland är det svårt att förstå varför det blir som det blir. "Min operation blev inställd. Jag låg där helt redo, duschad tre gånger med specialtvål och svamp, klädd på op-vis med sjukhusskjortan fram- och bak-vänd, fastande, kanyl i armvecket och väntade på att rullas in på op. Efter några timmar kom beskedet, jag skulle packa ihop mina grejor och åka hem igen, för de hade  fått in ett transplantationsfall och ett annat akutfall. Du  må tro det kändes förfärligt. Usch så snopet! Och så okänsligt meddelat! Verkligen obehagligt. Jag grät i flera dar. Har fått datum för nytt försök. 26-27 november.Men jag ska få en superskicklig kirurg, det är därför de inte kan operera mig när som helst." Herre, du vet hur Christina känner sig. Det känns långt till 26-27 november. Lindra hennes oro. Moder Maria, beskydda och bevara henne. Herre, låt inte problemen hända igen. Jesus heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Jenny och Charlie vill gärna ha förbön.  De väntar första barnet som är beräknat till torsdag 21 november.  Herre, tack för livet. Vi överlämnar Jennie, Charlie  och bebisen till dig.  Låt barnets födelse vara en underbar upplevelse för dem. Var med och inspirera barnmorska och alla som hjälper till. Moder Maria, övervaka och beskydda dem.  
 
Father, may we grow in love for each other
through the power of your Holy Spirit
so that all who make up our lives may be
drawn to your love.
We ask this through Christ our Lord. Amen.
Fader, må vi växa i kärlek till varandra
genom kraften av din Helige Ande
så att alla vi känner blir
dragna till Din kärlek.
Vi ber om detta genom Kristus vår Herre.  Amen.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?