2013-11-24

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag har haft en väldigt trevlig vecka.  Min bror, Eric och hans fru, Myra var hos oss i några dagar.  Jag tror att han ville kolla att allt var okay med mig. Vi hade det riktigt roligt, pratade och skrattade.  Han har varit väldigt omtänksam och ringt till mig ofta medan jag var sjuk.  Vad jag har lärt mig är att när någon blir sjuk, eller om något annat händer, ska man inte tveka att kontakta, besöka, ringa, skriva till den personen osv.  Det betyder mycket. Det viktigaste av allt är att veta att andra ber för en.  Jag har erfarit allt detta och är väldigt tacksam för det.  I fredags, med min bror, besökte vi utställningen "1001 inventions - upptäck det Muslimska i Vår Värld", som pågår på Karlstads museum fram till 19e januari.  Det är en otroligt intressant vandringsutställning.  Information om detta finns på  http://www.1001inventions.com/sweden .
 
Christina från Malmö har skrivit (operationen blev inställd) :
"Jag har varit på tyst reträtt i Rögle denna gångna helg. Underbart. Temat var: Ropa till mig när du är i nöd, jag skall hjälpa dig och du skall ära mig.  (Ps 50:15)
Det har gett mig stor tröst och själslig läkedom." 
Operationen är nu bestämd till den 26/27 november.  Herre, tack att du har omsorg om oss. Vi överlämnar Christina till Dig igen. Låt ingenting hindra operationen den här gången. Lindra hennes oro. Vi ber att Du inspirerar läkarna och all sjukhuspersonal, som har hand om henne. Styr deras händer med din Ande. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på dig.  Låt henne bli helt återställd. Moder Maria, vaka över henne. 
 
Jag fick följande mail från Delia genom Jarek. Det var en glad nyhet. Det är verkligen inspirerande när vi får feedback om vad som har hänt.  "Jag gråter av glädje! En av mina syskon, har meddelat mig att min broder med hans familj har överlevt den värsta tyfonen på Filippinerna. Och jag lider tills nu med alla som har förlorat någon av sina anhöriga. Tack till Er alla, som har bidragit genom att trösta, ringt och pratat, skickat så många fina ord och böner från hela Sverige. Det berörde mig väldigt mycket av hela mitt hjärta, att jag kunde vara en stark person." 
 
Jenny har inte blivit förlöst än och de vill gärna att vi fortsätter att be för dem. Vi överlämnar Jennie, Charlie och bebisen till Dig igen.  Låt barnets födelse vara en underbar upplevelse för dem. Var med och inspirera barnmorska och alla som hjälper till. Moder Maria, övervaka och beskydda dem.  
 
Jag beundrar Fr. Johnny; Som vanligt säger han viktiga saker till oss, bl.a.:  "At the end of this Liturgical Year we owe it to ourselves to let the past go, in so far as it holds us back from being people of great love.  And we owe it to one another to build each other up in love in our homes and in our faith community.  Then the world will believe in Jesus Christ.   Vid slutet av det här Liturgiska året är vi skyldiga oss själva att släppa det förflutna  i den mån det hindrar oss från att vara sant älskande människor.  Vi är också skyldiga att bygga upp varandra i våra hem och i våra troskommuniteter. Då kommer världen att tro på Jesus Kristus.". Resten finns i brevet.
 
Varma hälsningar under sista veckan av Kyrkoåret.
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?