2013-12-08

 

Veckobrev

Hej allihopa;
"Säg tack" säger Fr. Johnny idag. Jag har mycket att tacka för. Bengt och jag har haft en underbar tid i Stockholm. Johan var på kurs, så vi hade privilegiet att hjälpa till med Benjamin och Rebecka. De blir roligare och roligare desto äldre de blir. Vi skulle ha varit kvar hos Francis och Erika i Uppsala igår, men tyvärr kändes det klokare att åka hem, eftersom vädret skulle bli dåligt idag. Vi fick träffa dem och Casper en liten stund iallafall.  Det var glädjande att kunna träffa Patrick, som var i Stockholm, också. Två gångar var han tvungen att lämna flygplatsen eftersom flyget inte gick på grund av dåligt väder. En gång satt han i flygplanet och efter 10 minuter fick de beskedet att flyget var inställt. Han var kvar ett par dagar till så vi fick umgås lite mer ordentligt
och det var kul.
Det var sorgligt att Fr. Wilfrid Stinnisson hade avlidit under veckan. Jag har aldrig träffat honom, men lik många andra har jag fått mycket inspiration från hans böcker, speciellt "Idag är Guds Dag". Innan min njuroperation hade jag biktat mig för en präst, som nyss hade varit hos honom. Han sade till mig att Fr. Wilfrid hade uppmanat honom att ofta säga: "Jesus, jag litar på Dig". Prästen bad mig att också säga de orden ofta. Det hjälpte mig väldigt mycket.  Må allt som Fr. Wilfrid har gjort och sagt ge än större frukt.
Jag har börjat läsa en underbar bok, som jag fick låna från Bertha: "Genom Dödsskuggans Dal" av Gereon Goldman.  En mycket spännande historia, som verkligen visar  att "Ingenting är omöjligt för Gud om vi litar på Honom.
Jag har inte hört något om Christina, antagligen är hon kvar på sjukhuset. Herre, låt Christina får allt mänskligt och andligt stöd hon behöver för att bli helt återställd. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
Anna är fortfarande i stort behov av våra böner och kommer att vara det  ett bra tag framöver. Som jag nämnde tidigare, har hon bröstcancer och just nu undergår hon behandling och mår inte bra. Herre, vi överlämnar Anna till dig igen. Lindra hennes oro. Se till att hon får all hjälp och förståelse hon behöver. Styrk hela familjen och låt dem känner sig burna av våra böner.
Böner behövs också för Jennie, som är med barn. Det är en tidigt stadium.  Herre, var med familjen. Låt allt hända enligt Din vilja.
Jag fick följande  hemsida från Mary Thevenny för ett tag sedan. Det är mycket inspirerande:  http. www.saintgianna.org
Idag är det den 8e december och vi i Karlstad har vår bönedag och är förenade med Fr. Johnny och dem som ber i Norge, Danmark, Island även med Maria i Qatar. Deo Gratias.
Fyll varje hem med Din kärlek.
Må vart och ett av våra hem
bli en plats fylld av Din närvaro,
en källa som förmedlar Din frid.
Bön från Ständig Bön för Äktenskap och Familj
Varma hälsningar under andra veckan i Advent.
Colette
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?