2014-01-12

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Nu är vi inne i andra veckan i januari.  Vi har haft en ganska lugn tid. Först blev jag ordentligt förkyld och sedan blev Bengt smittad, men Fr. Johnny är igång som vanligt. Vi får inte glömma att be för honom och allt han gör.
 
Jag fick glädjande nyheter från Yvonne, som vi bad för förra veckan. Hon ringde i fredags. Operationen gick väldigt bra och hon kände sig pigg. Hon måste fortsätta att äta bara soppa ett tag till och sedan puré och så småningom blir det vanlig mat igen. Tack Herre, för din omsorg om Yvonne.  Tack för Tommy, hennes ledsagare.  Välsigna dem och hela familjen och håll Din vakande hand över dem. 
 
Maria från Norge har hört av sig igen. Hon har skrivit flera gångar tidigare. Maria och hennes man har bott ett par år i Qatar, men har flyttat hem till Norge igen. På grund av Synoden för familjen, som äger rum nästa år, har Biskopen lanserat ett familjeår i stiftet i Norge. Hon vill gärna att jag reser till Norge och presenterar Ständigt Bön där under en temadag de hoppas ordna där.
Tacksam om ni ber för detta. Herre, du som är källan till allt liv. Vi lämnar lansering av Ständig Bön för Äktenskap och Familj i dina heliga händer. Visa oss vägen.
 
Jag har inte hört från Christina från Malmö/Dahlby på ett tag. Jag bara hoppas att allt är okay med henne. Herre, du vet hur det är med Christina. Ge henne vad hon behöver för att få kraften tillbaka.
 
Jesus, brother and guide, lead me like the apostles
to recognize and carry out the mission you have entrusted to me.
Help me to turn to you for the support and guidance I need.
Jesus, bror och ledsagare, led mig som apostlarna
att känna igen och genomföra uppdraget som du har anförtrott mig. Hjälp mig att vända mig till dig för det stöd och den vägledning jag behöver.
Loyola Press
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?