2014-01-21

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Här kommer Fr. Johnnys brev lite senare än vanligt.  Som vanligt är Fr.Johnny inspirerande. Han skriver:  "It is hard to believe that our love has so much power, that our love can transform the world in so far as we point towards Christ as our Saviour/ Det är svårt att tro att vår kärlek har så mycket kraft, att vår kärlek kan transformera världen i den mån vi pekar mot Kristus som vår Frälsare."
 
Vi har just firat vår yngste sons 30-års dag.  Det var roligt att hela familjen kunde samlas för en gångs skull. Vi hade en väldigt trevlig tid tillsammans och alla var nöjda och glada, inte minst barnbarnen.
 
Yvonne fortsätter att må bra. Hon sade att det var skönt att veta att andra bad för henne och fortsätter att göra det. Jag tänker ofta på vad Christina sade tidigare, att det är en idé att be på en gång när man får brevet, då blir det många böner.  Jag är lite orolig att jag inte ha hört från Christina på länge, men jag ska försöka kontakta henne på något sätt under veckan.
 
Det är skönt att ha lite snö. Allting blir lite ljusare.
 
Lord Jesus, open the doors of my heart to the grace of the Holy Spirit.
Help me as you work through me to open the hearts of others to your love.
Herre, Jesus, öppna mitt hjärtas dörrar för den Helige Andes nåd.
Hjälp mig ,när du arbetar genom mig, att öppna andras hjärtan för Din kärlek.
Loyola Press idag.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?