2014-01-25

 

Veckobrev

   
Hej allihopa;
   


Nu är det dags igen. Veckorna går så fort.


Det var glädjande att höra från Christina två gånger: "Tack för mail. Jag kan knappast läsa längre, mina ögon sviker mig. Men det blir en bön i klump för alla böneämnen du skickar. Malmö hemtjänst sköter allt praktiskt åt mig nu efter operationerna." "Långsamt går jag igenom alla mail som kommit in under min sjukdomstid. Som vanligt blev det en liten bön direkt för att du ska kunna introducera Ständig bön i Norge!"  Låt oss inte glömma bort att be för henne.  Hon har alltid varit oss trogen. Herre, tack för Christina. Var med henne i den situation hon befinner sig in nu. Led personalen från hemtjänsten att visa respekt och medkänsla. Du vet att det inte är lätt att vara så beroende av andra. Låt Christina få hälsan och kraften tillbaka och må hon känna sig buren av våra böner. Moder Maria vaka över henne.
   



Shaheen har också hört av sig. Hon vill att vi ber för familjens välmående.  Shaheens man lider av sömnapné och Shaheen själv har problem med hälsan. De har också svåra beslut att ta när det gäller var de vill bo. Herre, du vet hur det ligger till med familjen. Vi ber att du griper in och hjälper dem att lösa alla problem, även att föräldrarna kan få mer tid för varandra. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.  Moder Maria, lägg din skyddande mantel över familjen.
   


Jesus, I trust in You! With God nothing is impossible!
What is especially possible is conversion, which can change hatred into love
and war into  peace. And so our prayer becomes more insistent and
trusting: Jesus, I trust in You!
Jesus, Jag litar på Dig. Med Gud är ingenting omöjligt!
Ett som är speciellt möjligt är förvandling, som kan ändra hat till kärlek
och krig till fred. Och så blir vår bön mer ihärdig och tillitsfull:
Jesus, jag litar på Dig.
      

The Messenger, Jesuitisk tidskrift från Irland.
   


Varma hälsningar;

Colette
   
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?