2014-03-02

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Fr. Johnny har skickat Couple Prayer för den här veckan och nästa vecka. Jag skickar dem samtidigt. Det kommer att dröja två veckor tills jag hör av mig igen.
 
Jag har glädjande nyheter och ett bevis på att Herren hör våra böner. Yvonne, som vi har bett för flera gånger, mår väldigt bra efter gastronomioperation. Hon har gått ner 20 kilo och kan nu äta vanlig mat igen. Hon känner sig som om har var pånyttfödd!  Herre, vi prisar och tackar Dig för att du har varit med Yvonne  under hela processen. Vi tackar Dig för Tommie, hennes livsledsagare. Vi tackar dig för styrkan du gav henne att kunna hålla ut. Ingenting är omöjligt för Dig.  Nu är det möjligt för henne att få den operation på axlarna som var orsaken till att hon måste gå ner i vikt och vi lägger det i dina heliga händer, med förtröstan att det också kommer att gå bra. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Shaheen vill att vi ber för en kompis som kommer att opereras för tjocktarmscancer nu på onsdag Vi lägger Shaheens kompis i dina heliga händer och ber att din Helige Ande inspirerar läkarna och all vårdpersonal, som har med henne att göra. Lindra kompisens och familjens oro och hjälp henne att lita på Dig.
 
Diala, som kommer från Syrien, vill ha förbön för sina två systrar Nawal och Nahla samt deras familjer.  Nawal och Nahla bor i Syrien vid gränsen till Turkiet. De har brist på allt även mjölk för barnen. Jag saknar ord för att kunna beskriva deras situation. Barnen är små och det är farligt att försöka komma därifrån. Diala har svårt att sova på natten. Det går runt i huvudet på henne.
Herre vi lägger Nawal och Nahla och deras familjer i dina heliga händer. Du vet vad lidande är och  vi ber att du finner ett väg ur det här för dem. Ge dem den styrka de behöver för att kunna hålla ut och en stor portion av visdom för att kunna klara situationen. Vi ber för fred i Syrien och hela mellanöstern. Vi ber också för Diala, att hon får jobb efter hennes studier. Herre, visa Diala till den arbetsplats var du vill ha för henne. Vi ber också att Du lindrar hennes oro, så att hon kan sova på natten. Diala vill gärna får en ikon av Jesus Heliga Hjärta.  Vet någon var det går att få tag i en sådan?
 
Prisca, som har bott i Sverige under ett par år och söker uppehållstillstånd för andra gången, vill ha förbön för att detta ska beviljas.  Herre du känner till Priscas situation. Du vet hur svårt det är för henne att åka tillbaka. Vi ber att hon får uppehållstillstånd i Sverige. Jesus heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Jag håller på att läsa en väldigt intressant bok: "Pope Francis. Why he leads the way he leads./Varför han ledar på det sätt han gör". Den är skriven av en man som heter Chris Downey, som också har skrivit en bok som heter Heroic leadership/Hjältemodigt ledarskap. Chris gick in i Jesuitorden, men lämnade den ett par år innan prästvigning. Han kände att han inte var kallad att leva i celibat, men lik Påve Franciskus har hela hans liv har varit präglat av Ignatius spiritualitet. Boken handlar om personlig hängivenhet, som kan leda och inspirera det nya ledarskapet. Jag har inte kommit så långt i boken, men det här citatet är värt att funderar över: "You cannot lead others unless you can lead yourself, so leaders dig deeply into theselves, confront their flaws and, ultimately, achieve peaceful acceptance of themselves and the unique role they can play in the world; Du kan inte leda andra om du inte kan leda dig själv, så ledare gräv djupt in i själven, konfrontera deras brister och, slutligen, nå fridfull acceptans av er själva och de unika roller ni kan spela i världen." Spontant tänker jag på vad Påve Franciskus gjorde när han blev Påve när han kom ut på balkongen och bad alla som var samlade att be om en välsignelse av honom själv innan han välsignade dem. 
 
Nu på onsdag är det Askonsdag. Låt oss be för varandra att vi "dör lite" från oss själva under Fastan för att kunna uppstå tillsammans med Kristus på Påskdagen. 
 
Hoppas ni orkat läsa det här och vi hörs om två veckor.
 
Möt mig nu som den jag är, håll mitt hjärta nära Dig,
gör mig till den jag ska bli och lev i mig.
Psalm 452 i Cecilia
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?