2014-03-17

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Nu är det dags för Fr. Johnnys brev igen.  Idag säger han till oss bland annat:  "Make the Church a community where everyone can experience the warmth of God’s love. /Gör Kyrkan till en kommunitet där alla kan erfara Guds kärlek"  Fr. Johnny säger till oss hela tiden att kärleken inte är någonting som ska stanna inom familjen, utan borde nå ut till alla vi möter. Det är inte alltid så lätt, men värt att sträva efter.
Det har varit en jobbigt vecka för mig eftersom jag har fått någonting som kallas för hälsporre, som gör det svart att gå eftersom det gör ont. Det är inte farligt men tar tid att läka. Jag kommer att få ett inlägg för skon, förhoppningsvis under veckan som kommer för att göra livet lite lättare. Jag har svårt med tålamod, så det är en prövning för mig.
Idag är St. Patrick´s Day, Irlands nationaldag.  Jag fick en väldigt fin reflektion från Fr. Donal Neary S.J. i anledning av detta. Det är en stor dag på Irland,  men tyvärr har många glömt vad vi egentligen firar nämligen att Helge Patrick tog kristendomen till Irland under 400 talet.  Alla klär sig i grönt och har shamrock (Vitklöver) på sig. Jag har hört från min bror att pyramiderna i Egypten kommer att lysa grönt och även Eiffeltornet i Paris.
Igår tog jag kontakt med Christina från Malmö/Dahlby. Hon mår mycket bättre efter operationen, men har haft några hemska veckor när hon fick åka tillbaka till akuten och låg mellan liv och död.  Livet vann och hon är övertygad om att det var resultatet av bön, Deo Gratias.  Hon har också haft problem med synen och har varit nästan blind. Hon blev opererad med laser under veckan och nu känner hon att hon har fått livet tillbaka. Hon är fortfarande svag och det kan ta  många månader innan hon blir helt återställd. Det  var Christina som sade en gång att om vi ber när vi får brevet, då blir det många böner.  Herre, du som är källan till allt liv, vi tackar dig för att du helar Christina. Tack för hon har fått synen tillbaka. Ingenting är omöjligt for Dig. Vi ber att du vakar över Christina och ser till att hon får kraften tillbaka helt och hållet nu också. Ge Christina visdomen att inte anstränga sig i onödan. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
Förbön behövs för en familj som har äktenskapsproblem, som känns lite övermäktiga just nu. Herre vi överlämnar den här familjen i dina heliga händer.  Vi ber att du inspirerar båda parter att kunna lyssna till varandra, förstå varandra och ge dem viljan att kunna kompromissa så att de kan lösa det som stör deras relation. Herre, dra dem närmare varandra. Moder Maria, lägg din beskyddande manteln över paret och deras två barn. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på dig.
Nu är vi är redan i andra veckan i Fastan. Hopps det känns bra för Er.
Lord show me your face in myself and in others.
Herre, visa mig ditt ansikte i mig själv och i andra.
Loyola Press
Varma hälsningar;
Colette
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?