2014-03-30

 

Veckobrev

Hej allihopa;

Fr. Johnny kommer med riktigt bra råd den här veckan, bl.a. "In your faith community this week, grow in an awareness of the goodness of so many people who are faithful to Christ - and let them know it. Väx den här veckan i din troskommunitet  i medvetenhet av så många människors, som är trogna Kristus, godhet  - och låt dem veta det. Jag blev glad när jag läste en reflektion, som jag fick från Fr. Donal Neary S.J.  Ibland kan allting kännas lite mörkt och negativt och vi behöver blir påminda att det finns så mycket som är vackert i världen och att vad vi gör spelar roll. Jag  tror vi människor behöver uppmuntran ibland. Jag citerar en mening från reflektionen, resten finns på bloggen.:  "Jesus looks at each of us with faith in our goodness and with love. Jesus ser var och en av oss med förtröstan i vår godhet och med kärlek." 


Tacksam om ni ber för Francis och Erika,  som väntar andra barnet när som helst. Bebisen är beräknad till den 14e april, men han hörde av sig i torsdags, sedan lugnade han ner sig igen.  Herre, du som är källan till alt liv, vi tackar Dig för att Erika har mått bra under hela graviditeten. Vi överlämnar familjen till dig.  Var med Erika  och må den Helige Ande vara med all personal som hjälper till under födelsen.  Moder Maria, det blir en omställning för Casper när han får en syskon. Vaka över honom. Jesus Helig Hjärta, vi litar på Dig.

Vi har bett för Dialas systrar med familjer, som befinner sig i Syrian, flera gånger. Det finns glada nyheter angående dem. Just nu är det ganska lugnt där de bor. En syster med familj har sökt visum och ska till Libanon och sedan till Sverige. Den andra familjen, som har tvillingar som är små, vågar inte försöka lämna Syrien just nu. Hon vill gärna att vi fortsätter att be för dem. Herre vi tackar Dig för din omsorg om familjen. Allt är möjligt för Dig.  Herre, vi överlämnar hela situationen till Dig.  Vaka över familjen när de lämnar Syrien och må de ha en säker resa till Sverige. Låt inte familjen som är kvar misströsta. Låt dem känna din närvaro. Låt båda familjerna känna sig burna av böner. Moder Maria lägg din beskyddande mantel runt båda familjerna. Herre vi ber för hela Syriens folk.


Jag fick en annan god reflektion från Fr. Donal Neary, S.J., skriven av José Antonio Pagola. Den är väl värd att läsa och finns också på bloggen.

Amazing Grace - I once was lost and now am found, was blind and now I see.
Oändlig nåd - Jag kommit hem, jag vilsen var, var blind, men nu jag ser.
Psalm 422

Varma hälsningar under 4e veckan i Fastan.
Colette


Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?