2014-04-16

 
Hej allihopa;
 
Nu är det två veckor sedan jag skrev något och under tiden har Anna-Britta skrivit följande: "Tänkte att jag skulle berätta att jag tycker att gruppen Ständig bön i Domkyrkoförsamlingen utvecklar sig riktigt bra. Vi är nu en ganska stabil grupp, som dessutom får nya medlemmar". Ibland kan jag tvivla när det blir väldigt tyst och jag inte hör från någon. Jag har också varit i kontakt med Trollhättan och Örebro församlingar och båda grupperna är levande. Deo Gratias.
 
Jag blir riktigt glad när jag läser inledningen på Fr. Johnnys brev.  Han är alltid optimistisk och tillitsfull och jag tror att det faktum att så många ber för honom ger honom styrka. Han säger bland annat i "Couple Prayer": We have much to live for./Vi har mycket att leva för.
 
Nu är Fastan nästan över och Påsken kommer i rask takt. Jag har alltid älskat Stilla veckan, även som barn. Fastan är alltid lite tung och vädret också, men när Påsken närmar sig känns det som vädret  ändrar sig också och stämmer in med Påskens budskap.
 
Nu har vi fått bekräftat igen att Herren hör bön.  Paret som vi bad för, för ett par veckor sedan, har lugn och ro nu. Herre, vi tackar dig för att du hade omsorg om paret. Var med dem i fortsättningen också. Helige Josef, beskyddare av familjer, be för dem.
 
God of all mercy and compassion, help me to see with your eyes
the one most in need of your presence today and everyday.
All barmhärtighets och medlidandes Gud, hjälp mig med dina ögon
se den som är har mest behov av din närvaro idag och varje dag.
 
Till sist önskar jag oss och våra familjer en välsignad Påsk.
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?