2014-06-22

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Lord, present in the wine and bread
Stay with me when I am fed.
Herre, närvarande i vinet och brödet
Stanna hos mig när jag är mättad.
Pray as you go idag, Kristi Kropp och Blods fest.
 
En kvinna har skrivit följande: 
"Den här gången skulle jag vilja be om förbön för min brorson.. De har just fått besked att han har en njurcancer, och han är bara 2 år... Idag har han fått första cellgiftbehandlingen. Senare ska njuren opereras bort, men först måste han alltså få cellgifter. De ska också göra en särskild skiktröntgen på hjärnan i morgon. Min bror och hans fru är förstås chockade och förtvivlade, rädda och oroliga. Vore tacksam för hjälp med bön".
Sedan första meddelandet har jag hört följande: "Han har fått en ny infektion, men fick idag sin tredje cellgiftsbehandling. Och idag tappade han de första håren... Ett synligt och jobbigt tecken på vad han har drabbats av. Ingen ytterligare tumör är hittad via röntgen, men först efter att de opererat ut njuren och tagit prov på den vet de om den är godartad. Den operationen måste göras i Uppsala, så då försöker hela familjen åka dit. Den ska enligt planerna göras 3/7. Ytterligare en cellgiftsbehandling ska genomföras innan dess. Han är förresten född på Marie Bebådelsedag 25/3, så jag litar på Marias särskilda beskydd. Jag har tagit ett foto av honom, klippt ut hans siluett och klistrat in hans ansikte på barnet i Maria famn... Känns som om han vilar trygg där!" Den här berättelsen gör mycket ont i hjärtat och jag tror vi alla känner djupt för barnet och alla inblandade. Herre, du som är källan till allt liv. Vi lägger barnet i dina heliga händer och ber att du vakar över honom och hela honom.  Låt din Helige Ande vara med läkaren och all sjukhuspersonal som tar hand on honom. Låt föräldrarna och all släkt och vänner känna sig burna av Din kärlek.
 
En man har skrivit:
"Min fru och jag har äktenskapskris."  Herre vi överlämnar det här paret till Dig. Vi ber att du ger dem visdom och kraften att kunna ta tag i vad har gått snett. Hjälp dem att kunna prata med varandra, förstå varandra och försonas. Låt krisen leda till ett fördjupande av deras relation. Helige Ande, var med dem och vägled dem.
 
Nu på onsdag, den 25 juni, kommer Dk. Björn Håkonsson till Värnamo och den 29e juni till Järfälla för att berätta om sin bok "Lyckliga Dagar".  Som jag skrev tidigare kommer han också ta upp ständig bön för äktenskap och familj. De hör ihop.
 
O Sacrament most holy
O Sacrament divine
All praise and thanksgiving
Be every moment thine.
O allra heligaste sakramente
O Gudomligaste stig
All tillbedjan och tacksägelse
Är varje stund till Dig 
Irvin Udulutsch, OFM, Cap, (c) 1958
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?