2014-08-03

 

Veckobrev

Hej allihopa;

Vilken sommar vi har haft!  Sista veckan var lagom varm, tycker jag.  Vi har Francs med oss just nu, med fru Erika, Casper 2 år och Rasmus snart 4 månader.  Casper är en riktigt charmare och Rasmus håller på att utveckla en egen personlighet.
Den här veckan säger Fr. Johnny bland annat: "All the gifts we have are given to us for others.  This is especially true of the gift of love. Alla gåvor som har givits oss är till för andra.  Detta är särskilt sant när det gäller kärlekens gåva."

Christina skrev under veckan angående vad jag skrev om bönehäften: "Ja, det är bra tankar ang. bönehäftet. Jag är själv mycket fri i förhållande till det, men tacksam för alla uppslag till bön. Själv tänker jag mest på personer jag känner. Min bön är inget att skryta med, men jag försöker i alla fall, och hoppas jag inte ska lägga av någonsin". Tack Christina!

Bön behövs för en kvinna som är paralyserad och inte kontaktbar. Herre, vi överlämnar X i dina heliga händer och ber att du skickar henne den andliga och mänskliga hjälp som hon behöver. Vi ber att du helar henne till kropp och själ.
Marina Håkonsson, som har varit i Portugal och hälsat på några släktingar, skrev följande under veckan: "Jag försökte förmedla F Johnny's budskap 'tid för Gud, tid för varandra, tid för barnen, tid för dig själv!' De höll med men tyckte det var svårt i praktiken...Jag tror att allt som är värt något är svårt, men absolut nödvändigt! Annars är det ju liksom ingen idé..".

Nu går Dk. Björn Håkonssons resa vidare tillsammans med fru Marina till följande platser: Domkyrkoförsamlingen 17.30 tisdag den 5e augusti; Södertälje 18.00 fredagen den 8e augusti; Sundsvall  12.30 söndagen den 10e augusti;  Härnösand 17.00 söndagen den 10e augusti och Uppsala 19.00 tisdagen den 12e augusti och Eugenia 18.45 torsdagen den 14e augusti. Björn presenterar sin bok Lyckliga i alla sina dagar och Marina presenterar Ständig Bön för Äktenskap och Familj. De två hör ihop. Må Herren fortsätta att vara deras inspiration och bevara dem.Förresten, texten i Björns bok "ackompanjeras av en lång rad roliga och underfundiga teckningar"  av Marina. Det betyder mycket när man kan samarbeta om en sådan sak som äkta par.  Själv hade jag aldrig kunnat engagera mig i Ständig bön om inte min man, trots att han inte är katolik, hade inte hjälpt och stött mig på alla möjliga sätt. Jag är väldigt tacksam för detta.

Loving God, help me to know and  share the peace and love which is your gift to us.
Kärleksfulle Gud, hjälp mig att känna igen och ge vidare den frid och kärlek som är din gåva till oss.
Loyola Press

Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.



Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?