2014-11-25

 

Veckobrev



Hej allihopa;

Hoppas ni mår bra. Själv har jag känt mig ganska trött den här vecka, förmodligen efter bröllopet och alla våra aktiviteter i Danmark. Solen har inte visat sig under veckan heller. För ett tag sedan skrev Marina Håkonsson: "November är mörk men bakom molnen lyser solen och Gud älskar oss oavsett hur mörkt det ser ut, det får vi lita på".

Jolanta vill ha bön för en ung kille, som har svårt att hitta arbete eller studier och känner sig ensam med sina tankar. Herre, vi överlämnar den här unge mannen till Dig. Vi ber att du visar honom vägen till arbete eller studier och att han få kraften att kunna tro på sig själv igen.

Bernadette påminde mig nyligen att vi hade bett att Patrick skulle träffa sin livsledsagare och det har han gjort nu. Tack Herre, Du hör bön; Hjälp oss att lita mer och mer på Dig. Bevara Patrick och Lise i din kärlek. Herre vi överlämnar M och J och en kille som jag träffade i Göteborg, vars namn jag inte kommer ihåg just nu, till Dig. Du känner till deras längtan och vi ber att du ledar dem till deras livspartner.  

Det var glädjande att höra följande från Anna Britta Nilsson under veckan: "Tänkte att jag skulle berätta att vi har haft ett möte i vår grupp. Det kom ganska många och vi fick flera nya medlemmar. Vi fick också lyssna på ett intressant föredrag, där fader Jorge de Salas redogjorde för vad man kommit fram till under synoden i Rom. Jag bifogar en sammanfattning av det ..." Sammanfattningen av Fr. Jorge de Salas föredrag finns på bloggen.  Fr. Jorge sade i föredraget att "äktenskap behöver behandling". Jag tycker att Ständig Bön för Äktenskap och Familj ligger i tiden. Fr. Johnny har skrivit i ett brev: "This monthly day of prayer is a very practical way of giving marriage the support it needs./Den här månatliga bönedagen är ett väldigt praktiskt sätt att stödja äktenskap."Det finns också en intervju med Biskop Anders angående Synoden i Signum no. 7.

Anna-Britta har ordnat en bönebox, som finns i Domkyrkan, där vem som helst kan lämna önskemål om förbön under månaden. Det finns lappar och pennor i närhet av boxen. Hon tömmer den strax innan 5e i månaden (som är Domkyrkans bönedag) och skickar önskemålen vidare till alla på deras bönelista. Det finns alltid böneönskemål! Vilken bra idé!

                                     





God, in whom I hope, remove the blinkers from my heart.
Like Mary, let me proclaim the great things you have done for me.
Gud, som jag hoppas på, ta bort skygglapparna från mitt hjärta.
Låt mig, liksom Maria, förklara de stora saker Du har gjort för mig.
Loyola Press

Varma hälsningar;
Colette



Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?