2015-01-24

 
Hej allihopa;
 
Det är ett tag sedan jag hörde av mig och jag hoppas ni alla mår bra och att ingen har brutit arm eller ben i det här halkiga vädret. Själv är jag väldigt försiktig;).
 
 När Marina Håkonsson påminde sin grupp om ständig bön skrev hon så här: "Jag tänkte på en sak nu, när jag skulle skriva den här påminnelsen, något som f Johnny skriver i sitt häfte: att bönen inte är till för att påverka Gud, eller ändra hans inställning  eller vilja, för Gud vill redan allt som är gott. Bönens effekt är främst att påverka oss, att göra det möjligt för att Guds vilja ska ske."
 
Jag har varit i kontakt med Diala. Hon är tacksam om vi fortsätter att be för situationen i Syrien och för hennes syster och familj som finns där. Systerns barn är nu ett och ett halvt år gammalt och det är svårt för familjen att lämna landet. För en vecka sedan regnade det bomber från både Isis och Assad runt omkring dem.  Sedan blev det lite lugnare igen och de kunde åtminstone ger sig iväg för att handla mat. Diala själv mår inte bra och har gått ner i vikt. Just nu, när jag skriver hör jag på radion (Människor och Tro) någon som säger om de kristna i Irak och Syrien att "vi är i det sista stadiet av vår överlevnad i regionen och nära en påtvingad utplåning." Herre maktlösheten är stor och jag hittar inte ord. Herre, vi överlämnar hela situationen till Dig. Ta bort känslan av hopplöshet, som så många känner och vi ber att en lösning ska växa fram och en villighet till fred och ett slut på det enorma lidande och död som äger rum. Var med alla som lider både i Mellanöstern och här i Sverige. Vaka över Dialas syster och familj och låt Diala och alla inblandade känna sig  burna av andras böner. Hjälp Diala att kunna sova och ge henne matlusten tillbaka. Jesus, Heliga Hjärta vi litar på Dig.
 
Idag säger Fr. Johnny bland annat till oss: "When we are with Christ and following him, love will be the characteristic of our lives. När vi är med Kristus och följer honom kommer kärlek att känneteckna våra liv."
 
I have no hands but yours
I give it all to you
You are My hands
I live my life through you.
Jag har inga andra händer än dina
Jag ger allt till dig
Du är Mina händer
Jag lever mitt liv genom dig.
Pray as you go
 
Varma hälsningvar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
   



Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?