2015-01-11

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag tror att vi alla är förskräckta efter vad som har hänt i Paris. Låt oss inte glömma att be för alla som blev drabbade. Jag saknar ord.
 
I torsdags hade jag min böndag. Min tid är 7.00 - 8.00. Jag vaknade kl.2.00 och kunde inte somna om. Jag steg upp 4.00 och kokade te, gick tillbaka till sängs med tanken att jag klarar inte av att be 7.00. Iallafall,  klockan ringde 6.45.  Jag steg upp, åt en banan och drack en kopp te och med morgonrocken på började jag min timme. Plötsligt kände jag en inre närvaro; Jag kan inte förklara det, men det blev en av mina bäste timmar för ständig bön för äktenskap och familj. Tack Herre, för att du  vidrörde mig.
 
Den här veckan har Fr. Johnny skickat brev för två veckor, så det dröjer innan jag hör av mig igen.  I den här veckans brev säger Fr. Johnny:  " Single people, religious, priests, live out the same vocation of love in different ways but for the same purpose; to fill the world with the presence and the love of God.  De som bor ensamma, organiserat religiösa, präster lever samma kärlekskallelse på olika sätt, men med samma mål; att fylla världen med Guds närvaro och kärlek." 
 
Viola Martin har skrivit till oss från Västindien. Hon åkte dit under hösten för att ta hand om sin svägerska, som har Alzheimers och hon var ängslig för sitt barnbarn Rönja, som lider av anorexi: "Gott nytt år alla bedjare. Här, långt från Sverige, har jag bönehäftet framme och läser en del varje dag vid min morgonbön.I nästa email till församlingen skall jag uppmana dem att be för dem som gifter sig i år i vår församling." Herre, vi vet inte hur Viola har det just nu, men vi överlämnar svägerska och Rönja och alla Violas bekymmer till Dig.
 
Mariana i Lappland har hört av sig angående sin 2 åriga brorson, som vi har bett för flera gångar: "Min brorson mår bra. Hans första 3-månaderskontroll efter avslutad behandling var bra, det är underbart!" Tack Herre, allt är möjligt för Dig! Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Jag har inte hört från Diala på ett tag, men jag tror hon behöver våra böner, speciellt efter det som hänt i Paris. Herre, var med Diala. Ge henne frid och harmoni och matlusten tillbaka. Var med systern med familj i Syrien och vaka över dem. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
I brevet för följande vecka har Fr. Johnny skrivit: "One of the beautiful truths of our faith is found in the promise that Jesus made to us: “where two or three are gathered in my name I am there with them/ En av vår tros vackra sanningar finner vi i löftet, som Jesus gav till oss: "När två eller tre är samlade i mitt namn är jag där med dem."
 
My Lord and my God, give me insight and strenght to follow your call in my life.
Min Herre och min Gud, ge mig insikten och styrkan att följa ditt kall i mitt liv.
Loyola Press
 
Vi hörs om två veckor.
Varma hälsningar;
Colette
 
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?