2015-02-22

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Nu är det dags igen och som vanligt uppmanar Fr. Johnny oss när han säger bl. annat: "This means to live the Good News, to practice being happy, to bring joy and peace and healing to all those we live with and those we meet. Det här betyder att leva de Goda Nyheterna,  att öva att vara lyckliga,  att ge glädje och frid och helande till alla vi lever med och dem vi träffar."
 
Josip vill gärna att vi ber för honom och hans fru. Han kommer att opereras för tredje gången imorgon och hans fru mår inte alls bra, hon är psykiskt sjuk och det går upp och ner för henne.
Herre, vi överlämnar Josip och hans familj till Dig.  Du vet hur besvärlig det är för dem .  Inspirera läkarna och personalen som tar hand om Josip och låt honom bli helad. Lindra Josip´s oro över hans fru och låt henne få den rätta behandlingen, så att hon bli återställd.  Låt hela familjen känna sig burna av andras böner. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Jag är tacksam om ni ber för mig också den här gången. Tyvärr har jag fått en svullnad under armen och kommer att datortomograferas på onsdag. Onkologen vet inte om det är relaterat till det lymfom som jag har eller till tumören, som jag hade i njuren, som blev bortopererad.
 
 Vi privilegiet att få besök av Benjamin och Rebecka (barnbarn) under sportlovet. Vi tog hand om Rebecka i måndags när hon var ledig från förskolan och det var riktigt roligt.
 
Jag vill påminna er att under februari månad föreslår Fr. Johnny att vi ber för Alla Familjer.
 
God of hopefullness and suprises, thank you for the good work you have begun in me.
Grant me to be patient with all that feel incomplete in me.
Hoppets och överraskningens Gud, tack för det goda arbete du har påbörjat i mig.
Låt mig vara tålmodig med allt  ofullständigt i mig.
Loyola Press
 
Varma hälsningar under 1a veckan i FASTAN,
Colette

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?