2015-03-01

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Först kommer en riktigt inspirerande del av en mail från Christina, som ett bevis på att Gud hör bön:
"Jag vill berätta att ögonoperationen som jag gick igenom i tisdags gick så smidigt! Jag har varit medveten om Guds hjälp och om förbön hela tiden, både tiden före operationen och under ingreppet. Den 11 februari på Lourdes-dagen hade vi de sjukas smörjelse i Vår Frälsares församling, och jag var med bland alla som smordes med krisma och upplevde mycket starkt, att när prästen smörjer vår panna och våra händer är det Jesus själv som smörjer oss. Ännu på natten efteråt var Han med mig, det var stort! Jag kan säga: under operationen kända jag  ingen smärta, ingen oro, bara glädje och tacksamhet och tillit till läkarens skicklighet. Ingreppet skedde i lokalbedövning, det tog ca 1½ timma och jag måste ligga stilla hela tiden (det var mest ryggen som kändes litet ansträngd). Efteråt sa läkaren:"Operationen har gått bra." Han hade fått arbeta litet extra länge på grund av den ovanligt tunna och sköra hornhinnan. Jag är så tacksam. Det är fenomenalt vad läkare kan göra! Och hur Gud ger trygghet och tillit! Jag är så tacksam. Tack till dem som bett och tack till vår Herre!"
 
Dialas syster, Nawal och hennes man Dames, med små barn, befinner sig i Hassaka.  Isis  finns bara några kilometer ifrån dem och de är helt omringade och kan inte ta sig därifrån. Det är en fruktansvärd situation de befinner sig i.  Herre, vi förenar våra böner med alla i hela världen, som ber och vi ber särskilt för Nawal och familjen. Vi ber att du ingriper så att familjen blir räddad. Låt dem verkligen känna att det finns många som ber för dem och att Du är med dem.  Var med Diala och hjälp henne att behålla lugnet.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 
 
 
Light of God, love me, save me, call me
Guds ljus, älska mig, rädda mig, ropa på mig.
Donal Neary S.J
 
Lord Jesus, living bread, may I always hunger for you
Herre Jesus, livets bröd, må jag alltid hungra efter Dig.
Loyola Press
 
Varma hälsningar i andra veckan i Fastan,
Colette
 
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 
 




Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?