2015-04-02

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas fastan har varit bra för er. Det har varit lite upp och ner för mig och jag har fått smaka en liten del av Herrens ångest i Getsemane.  Det är nämligen så att igår fick jag veta att min lymfom-cancer har  ändrat sig från att vara kronisk till att vara aggressiv, så nästa torsdag börjar jag en ganska tuff behandling. Prognosen är god. Jag tror det står någonstans i Bibeln att "när man är svag, då är man stark"; Det enda man kan göra då är att lita på Gud.
 
Jag var på reträtt i Örebro i lördags. Det var P.Miroslaw Dudek som höll i det.  Han gav oss en fascinerande predikan om Petrus liv, från när han var chef för fiskeföretaget till när han upprättats för sista gången och han blev Petrus, klippan. Det är värt att studera de olika historierna om Petrus i Bibeln.  Det var lätt att relatera till hans liv. Precis som oss, Hans tillit gick upp och ner och upp igen flera gånger, precis som för oss.   Fr. Dudek talade om dopet på det här sättet: Varenda människa är älskad av Gud, men när vi döpts öppnas Guds kärlek i oss.
 
Nu, under april månad föreslår Fr. Johnny att vi ber särskilt för alla gifta par. Han skriver i bönehäftet:  "Låt alla makar bli medvetna om vikten att älska i nuet, så att vår värld kan förvandlas genom den äktenskapliga kärlekens strålglans."
 
Jag är så glad att vi har den här bönekedjan. Fr. Johnny ber särskilt för alla vi i Sverige den 8e i varje månad. Jag tänker ofta på vad Ingrid skrev förra veckan: "Bönerna som vi ber är som blodomloppet, där Guds nåd pumpas runt mellan medlemmarna."  Det är så sant och det get så mycket styrka när vi känner oss svaga.  Tacksam om ni ber en liten bön för mig och för Bengt och familjen. Oftast är det svårast för dem som står bredvid.  Tveka inte att skriva om ni känner att ni behöver förböner.
 
Vi ber förstås för fred i världen. 
 
Snart är det Påsk och jag önskar er en riktigt glad Påsk.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?