2015-05-03

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Jag hade en väldigt fin upplevelse den här veckan. Johanna Boss från Pastoralcentret i Danmark ringde till mig. Hon berättade om Kongressen om Äktenskap och Familj som hölls i Danmark den här helgen. Johanna vill använda en bön från häftet för Kongressen. Jag blev väldigt glad för det är viktigt att Rörelse för Ständig Bön för Äktenskap och Familj sprids.  Med detta tog jag kontakt med Biskop Anders och Dk. Björn Håkonsson och båda lovade att ta upp ständig bön för äktenskap och familj  under Kongressen. Det var Maria Fongen från Norge som berättade om rörelsen för Johanna. Jag är speciellt glad eftersom Patrick (vår son) är gift med en dansk tjej, Lise.  Johanna har inbjudit mig att besöka henne när jag kommer till Danmark. Guds vägar är outgrundliga. Herre, välsigna alla som deltar i Kongressen och må den bära riklig frukt, frukt som består.
 
Patrick och Lise är i väntans tid. Herre, tack för livets underbara gåva. Låt dem känna att du är med dem och med alla de som hjälper till. 
 
Varmt tack till er alla som har bett för mig. Ni anar inte hur mycket stryka och kraft jag får från era böner. Det kan hända att jag känner att jag går ner lite grand ibland, men jag kommer upp igen. Herre, vi tänker speciellt på dem som inte har någon som ber för dem. Låt dem ändå känna sig omringade av andras böner. Låt ingen människa känna sig ensam.
 
Jag har pratat med Diala.  Isis omringar byn där hennes syster med familj bor, men har inte lyckats ta sig in. Herre vi tackar för ditt beskydd.  Du vet vilken desperat situation familjen och alla andra i byn befinner sig i. Låt dem inte ge upp hoppet och låt dem verkligen känna att det är många som ber för dem.  Lindra Dialas oro. Moder Maria, var med dem. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Spirit of Life, you bring life to all creation.
Help me to follow where you lead.
Livets Ande, Du ger liv till hela skapelsen.
Hjälp mig att följa där du leder.
Loyola Press
 
Varma hälsningar,
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?