2015-06-28

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Fr. Johnny säger oss något riktigt viktigt idag:
 
  "Young people find it difficult today to admit to going to Mass because their peers make fun of them for it.  We need to find the ways of encouraging them to keep going./  Unga människor finner det svårt att erkänna att de deltar i Mässan idag för att de som är äldre förlöjligar dem för detta. Vi måste hitta vägar som uppmuntrar dem att fortsätta gå." Resten finns i Couple Prayer.
 
Förra veckan bad vi för en kvinna som har fått sina barn omhändertagna av Socialen. Tyvärr går fallet till Förvaltningsrätten och det avgörs nu i veckan. Det är en väldigt komplicerad situation. Tack Herre, att du griper in genom bön och din Andes kraft. Vi ber nu om ett lösning under veckan och att  Förvaltningsrätten låter familjen återförenas snarast. Vi ber att din Helige Ander inspirerar alla som är inblandade, så att det blir ett lyckligt slut. Tack Herre för att du aldrig lämnar oss. Jesus Helig Hjärta, vi litar på Dig.
 
Veronica vill att vi ber för hennes bror, Enrico, som nyligen fick en hjärnblödning. Han har förlorat talet, men han kan gå.  Herre du vet att det är väldigt svårt att förlora talet.  Vi ber att, genom rehabilitering, Enrico blir helt återställd. Jesus Helige Hjärta, vi litar på Dig.
 
Nu på onsdag har jag min 5e behandling. Tacksam om ni tänker på mig.
 
Loving God, you are always there reaching out to me and calling me to yourself.
Draw me into your loving embrace and fill me with Your Spirit
Kärleksfulle Gud, du är alltid där, söker efter mig och ropar mig till Dig.
Dra mig in till din kärleksfulla omfamning och fyll mig med Din Ande.
Loyola Press.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?