2015-06-06

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Idag är det nationaldagen. Det regnar och regnar här, men jag hoppas det blir fint senare. Kanske några av er blir svenska medborgare idag. Jag är fortfarande irländsk medborgare.
 
Tacksam om ni fortsätter att be för den här kvinnan som vi bad för förra veckan. Barnen har blivit omhändertagna av socialen. Situationen är väldigt komplicerad och hon är i stort behov av våra böner för att kunna klara situationen, vilket jag är säker på att hon kommer att göra. Herre, låt det bli en snar lösning till den här situationen.  Tack för att det finns många som ställer upp för henne. Låt henne fortsätta att känna att Du är med henne och att Du ger henne den kraft och det omdöme hon behöver för att lösa situationen. Lindra hennes oro. Ge socialen och alla inblandade ett stort mått av visdom, så att de kan förstå situationen. Låt Din Helige Ande inspirera alla inblandade. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Jag är tacksam om ni skicka upp en bön för mig. Jag har läkarbesök nu på måndag och fjärde behandlingen på onsdag 10 juni. Jag är lite nervös inför läkarbesöket. Den här veckan mår jag riktigt bra, som jag brukar göra veckan före behandling. Det uppskattar jag verkligen.
 
Jag brukar be Novena till Jesus Heliga Hjärta. Det började den 4e juni och fortsätter till 12e Juni, som är Jesus Heliga Hjärtas festdag.  Jag följer det i "The Messenger", en tidning utgiven av Jesuiterna på Irland. Igår handlade det om "A Searching Heart/ Ett Sökande Hjärta". Jag citerar en bön från igår:
"Lord Jesus, I search for you in my need. Help me to believe that you are searching for me. Let our seaching hearts, yours and mine, find each other. May there always be others to carry us to you since it is sometimes a very lonely journey or faith if we feel we travel alone. Search us out, Lord. Lord, I believe, help my unbelief. Herre Jesus, Jag söker Dig i mitt behov. Hjälp mig att tro att du söker mig. Låt våra sökande hjärtan, ditt och mitt, hitta varandra. Må där alltid finnas andra som bär oss till Dig, för ibland är det en väldigt ensam resa av tro om vi känner vi gör den ensamma. Leta igenom oss, Herre. Herre, jag tror, hjälp min otro."
  
Jag är väldigt tacksam för Ständig Bön för Äktenskap och Familj. Jesus Heliga Hjärta, jag litar på Dig. 
 
 
Varma hälsningar,
Colette
 
 

Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 
 
 
 
.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?