2015-07-06

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hjärtligt tack till alla som har bett för mig. Det betyder väldigt mycket. Nu har jag bara en behandling kvar. Sedan får vi se vad som händer. Jag har offrat det för alla som lider.
 
Jag fick följande från Maria och jag tycker det är verkligen någonting att fundera över:
"Yesterday a young priest visited our parish and held a wonderful sermon. He drew our attention to the following curious fact: Do you know how many times in the Bible the words 'Fear not!' appear? As many as there are days in the year: Three hundred and sixty five times! God wants us to face each day without any fear. Let us go steadily on in His presence, with full confidence in the Sacred and merciful Heart of Jesus.
 Igår besökte en ung präst vår församling och höll en underbar predikan. Han drog vår uppmärksamhet till följande underliga faktum: Vet ni hur många gånger orden, 'Var inte rädd!' dyker upp i Bibeln? Lika många gångar som det finns dagar på året: Tre hundra och sextio fem gånger! Gud vill att vi möter varje dag utan någon rädsla. Låt oss gå stadigt framåt i Hans närvaro, fulla av förtröstan i Jesus' Heliga och Barmhärtiga Hjärta." 
 
Tacksam om ni ber för en 3-årig pojke som länge har haft ont i halsen och kanske måste få halsmandlarna bortopererade. Herre, vi överlämnar den här lille pojken till Dig.
Du vet hur svårt det är när små barn lider. Låt honom bli frisk och lindra föräldrarnas oro. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Det ljusnar för kvinnan som har haft sina barn omhändertagna.  Hon har träffat sin son och han har berättat allt. Förvaltningsrättens beslut kommer på onsdag och det känns att det kommer att bli positivt Herre vi tackar Dig för att du aldrig har lämnat familjen och låt det bli ett lyckligt slut under veckan. Jesus Heliga Hjärta. vi litar på Dig.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?