2015-07-19

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Tyvärr skickade jag inget mail förra veckan.  Jag mådde lite dåligt efter den senaste behandlingen.  Behandlingarna påverkar min hals, så jag hostar mycket och lite annat. Nu på onsdag har jag sista behandlingen och tyvärr har jag lite ångest inför hur det blir efteråt. Samtidigt är jag tacksam att hela proceduren går mot slutet. Om jag inte skickar brevet någon gång kan ni alltid gå in på Luleå församlings hemsida.
 
I söndags kom Patrick, Lise och lilla Aili på besök. Det var ett välkommet besök för oss och alla hjälptes åt. Aili är 2 månader gammal nu och det var underbart att gosa med henne.Vi trodde inte att de skulle komma när Aili var så ung. De åkte hela vägen från Köpenhamn med tåg och det gick väldigt bra. Aili är en väldigt lätthanterad och nöjd baby ("baby i trivsel" säger de i Danmark).
Francis kom också för att träffa dem. Under den här tiden har jag tänkt mycket på hur viktigt det är för barn att känna sig älskade.
 
Vi måste fortsätta att be för kvinnan som har fått sina barn omhändertagna.  Hon har träffat sin son och han har berättat allt. Hon har verkligen givit sina barn mycket kärlek men fallet är mycket komplicerat. Herre, vi vet att du bär den här kvinnan under en av de svåraste tiden i hennes liv.  Var med barnen och beskydda dem.  Herre, låt någonting hända, så att allt löser sig snart. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 
 
Wanda vill att vi ber för hennes man, som ligger på sjukhuset.  Herre, vi överlämnar Erik till Dig. Hela honom till kropp och själ.
 
God of peace. Help me to make choices today that reflect your peace and goodness to others.
Fredens Gud. Hjälp mig att göra val idag som reflekterar Din frid och godhet till andra.
Loyola Press
 
Varma hälsningar,
 
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?