2015-11-29

 

Veckobrev

Hej allihopa;
Marina skrev till mig, efter förra brevet, när jag berättade om paret, vars äktenskap var på väg att krascha och på något mirakulöst sätt blev äktenskapet räddat! "Det är verkligen förunderligt hur den Helige Ande kan verka ibland och åstadkomma saker, som ingen trodde var möjligt. 
Vi får aldrig ge upp!"
 
Christina skrev: "Ja, vad kan vi göra annat än försöka överlämna oss själva och alla människor i Guds händer." Det är uppmuntrande för mig att få feedback.
 
Ingela skrev något riktigt viktigt:  "Vi har sannerligen mycket att be för i dessa tider. Och viktigast av allt är att be för barnen, att de får den trygghet tidigt i livet som gör att de blir kloka medkännande vuxna. Om vi inte tar hand om barnen, så finns det inte mycket att hålla sig till. Vilka sanna ord Herre, vi överlämnar alla barn till Dig. Ge dem föräldrar och vuxna som är bra förebilder. Var med dem och led dem. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Nu kommer vi mot Första Advent.  Fr.Johnny uppmuntrar oss den här veckan bl.a. med följande: "It is an opportunity att once again have confidence in his presence with us, and his power in us. Det är ett tillfälle att än en gång förtrösta i Hans närvaro med oss, och hans styrka i oss". 
 
Fr. Johnny har också skickat förslag om vad man kan göra i familjen under Advent. Tyvärr finns det bara på engelska. 
 
Må Adventtiden blir en fin tid i väntan på Jesus.
 
I will follow You Jesus.
When I am fearful, I will follow.
When I am excited, I will follow.
When I am tired, I will follow.
All the days of my life,
I will follow You Jesus.
Jag vill följa Dig Jesus,
När jag är rädd, vill jag följa.
När jag är spänd vill jag följa.
När jag är trött, vill jag följa.
Alla dagar i mitt liv,
Jag vill följa Dig Jesus.
Loyola Press.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?