2015-12-07

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas det har varit en bra vecka för er! Det har det varit för mig. Jag fick följande meddelande från min onkolog: "Det visar mycket glädjande en klar minskning av förändringen i tarmkäxet som nu faktiskt är svår att ens urskilja." Tänk att jag slipper strålning, som var planerad. Det känns nästan otroligt. I onsdags, i vår bönegrupp, läste vi Psaltaren 111: "Jag tackar Dig Herre av hela mitt hjärta".  Hjärtligt tack för alla förböner!
 
Tveka inte att skriva om det behövs förbön för er själva eller någon annan. Jag kan försäkra er att det verkligen ger styrka och mod, när vi vet att vi är omslutna av andras förbön.
 
Det var glädjande att höra att flera grupper nyligen har haft lyckade inspirationsträffar; Eugenia, Domkyrkan, Bromma och Malmö/Lund.
 
En kvinna, som vi har bett för tidigare, vill att vi ber för henne och hennes barn. Barnen är omhändertagna  sedan ungefär 6 månader. Det är en komplicerad historia. Herre, vi överlämnar familjen till Dig. Du vet att jul är en tid för familjer och vi ber att du öppnar väger, så att familjen träffas vid jultiden. Lindra mammans oro och låt henne och barnen känna att de är omslutna av Din kärlek.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Biskop Anders har besökt vår församling över helgen. Han visar stor omsorg om sin flock och vill gärna att vi ber för honom. Herre, vi tackar Dig för Biskop Anders och för omsorgen han har för stiftet. Låt honom känna att du alltid är med honom, även när det stormar.
 
Låt oss be speciellt för alla våra familjer, för alla vi har bett för tidigare, alla som har äktenskapsproblem och oss själva att vi förnyas under Adventstiden, så att vi kan vara Kristi Ljus i världen.
 
Jesus, help me to discover the goodness of the Lord in the land of the living.
Jesus hjälp mig att upptäcka Herrens godhet i de levandes land.
Loyola Seasonal Prayer 
Loyola säsongsbön.
 
Varma hälsningar under 2a veckan i Advent.
 
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?