2016-03-28

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Nu är glädjens tid inne och god fortsättning! Som Fr. Johnny önskade oss: "Hoppas fastan blev en glad tid."
 
Hemska händelser under veckan igen i Belgien.  Följande ord från Jesuiternas Lenten reträtt från USA gav mig tröst. "Truth and justice will prevail
no matter what some people try to do. It is a belief we need to remember ourselves. It is a belief we see realised in Jesus.  Sanning och rättvisa
kommer att bestå oavsett vad några människor försöker göra.  Det är en tro vi själva behöver komma ihåg. Det är en tro som vi ser förverkligad i Jesus." 
 
Vi har  haft Francis och familjen här och det var riktigt trevligt.  Casper och Rasmus kände sig hemma här och var så glada. Vi blev påminda om hur det är att ha små barn.  Föräldrarna får aldrig en hel natts sömn och de är så omtänksamma om varandra. 
 
Maria Nyman, som bor i Belgien med familjen, är okay. Maria är förmodligen kvar på sjukhuset, eftersom lille Simeon är för tydigt född men är utom fara. Maria själv är helt slut.  Herre, vi överlämnar Maria och Simeon och hela familjen i dina heliga händer. Vaka över dem och låt Maria få kraften tillbaka, så hon blir väl förberedd för operationen. Lindra hela familjens oro. Jesus' heliga hjärta vi litar på Dig.
 
Kvinnan som har cancer i urinblåsan skrev följande: "Igår var jag på lasarettet igen och fick vända. Ny infektion (eller kanske egentligen densamma som inte har gett med sig?) och ingen behandling. Idag har jag fått veta att jag ska fortsätta med antibiotika tills jag är klar med cellgiftsbehandlingen. Känns som ett bra beslut, även om jag får kämpa med magbesvär ett tag framöver ".  Herre, Du vet hur  viktigt det är för henne att få den här behandlingen. Ge henne styrka och mod som hon behöver i den här situationen. Vi ber att urinvägsinfektionen försvinner och att hon inte får flera. Lindra magbesväret på  grund av antibiotika. Låt henne inte tvivla på Din närvaro och låt Ditt Ljus bryta in i hela situationen. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.  
 
With an open heart, may I receive your joy, peace, energy and compassion.
With open hands, may I receive your anointing, to bring his word and mercy to all I meet.
With an open mind, may I receive the meaning of life, which you offer today and always. Amen
 
Med ett öppet hjärta, må jag ta emot Din glädje, frid, energi och medkänsla.
Med öppna händer, må jag ta emot din smörjelse att ge Ditt ord och barmhärtighet till alla jag möter;
Med ett öppet sinne, må jag ta emot livets mening, som du erbjuder idag och alltid. Amen
Donal Neary S.J.  The Messenger.
 
Varma hälsningar;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här. 
 
 
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?