2017-03-20

 

Veckobrev Lent 3



Fr. Johnnys veckobrev hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här 


Hej allihopa,
Jag började det här brevet på Helige Patricks Dag. Tyvärr försvann det jag hade skrivit. Det var kanske meningen. Det är en speciell tid för mig, inte bara för att det är Irlands nationaldag; Min Mamma gick bort den 16 mars,1998;  jag träffade Fr.Johnny den 18 mars 2001 för första gången, när han presenterade ständig bön för äktenskap och familj efter söndagsmässan i den som då var då hans hemförsamling. Dagen efter, 19 mars, dog min bror. Sexton år har gått förbi och mycket har hänt sedan dess. Våra tre barn är gifta och snart har vi, om allt gå bra,  6 barnbarn. Vi har mycket att vara tacksamma för. Jag känner både vemod och glädje när jag tänker på detta och allt annat som har hänt sedan dess. Herrens vägar är outgrundliga.  Hjärtligt tack till alla er som ber och till alla samordnare och andra som hjälper till att sprida ständig bön för äktenskap och familj. Alla människor är en del av en familj. Som Helige Johannes Paulus sade: "Mänsklighetens framtid ligger i familjens händer". Jag vet att rörelsen bär frukt.
En kvinna  vill att vi ber för hennes bror med fru. Det finns risk för skilsmässa på grund av broderns långvariga beroende av marijuana. Herre vi överlämnar den här familjen till Dig. Du vet vilket lidande det är för hela familjen speciellt frun och barnen. Vi ber att du helar broderns inre och hjälper honom att inse att han är på väg att förlora allt. Ge honom mod att kunna ta steget bort ifrån beroendet och att kunna lita på att Du är med honom. Hela relationen mellan honom, hans fru och deras två barn så att de kan fortsätta att vara en hel familj. Ge hans fru den styrka, mod och visdom hon behöver i den här situationen. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
Den familjen som vi har bett för många gånger och som har separarat är i fortsatt behov av vår böner. Kvinnan befinner sig i en väldigt utsatt situation och mannen är inte det minsta intresserad av att göra det lättare för henne. Herre, vi överlämnar den här kvinnan till dig. Herre, Du vet hur uppgiven hon känner sig. Stärk henne till kropp och själ. Ge henne visdomen att veta vad den bästa lösningen är. Ge paret gåvan att kunde förlåta varandra och att kunna samarbeta. Låt inte barnet lida av situationen. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
En begåvad lärare vill att vi ska be för henne. Hon lider av utmattning och är nära att gå in i väggen. Situationen i skolan känns nästan lite omänsklig. Herre, vi överlämnar den här kvinnan till Dig. Vi ber att Du helar henne till kropp och själ oh hjälper henne att vara mottaglig för all hjälp hon kan få för att lindra hennes situation. Ge henne visdomen hon behöver för att kunna handskas med situationen. Jesus Heliga hjärta, vi litar på Dig.
Jesus, my companion and hope, thank you for your presence in my life. May I continue to grow in gratitude and be ever more atuned to the many ways you reveal yourself to me each day. Jesus min  följeslagare och mitt hopp, tack för Din närvaro i mitt liv. Må jag fortsätta att växa i tacksamhet och vara mer och mer i samklang med de många sätt Du visar Dig för mig varje dag.  Loyola Press
Varma hälsningar,
Colette

Dear Friends,

I am preparing to go to St. Anne’s Parish, Dunmurry, for a Parish Mission tomorrow.  I thought I had better send this to you tonight just in case I didn’t get a chance to send it on Tuesday next week as usual.  Please pray for Brendan Keane and myself and all the people of St. Anne’s that the week of Mission may be a great boost for their faith and for the whole parish.  You will be in my prayers as always.  May God bless you and all your loved ones in the weeks ahead.


Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?