2018-09-15

 

Veckobrev Ordinary 24

Johnnys veckobrev hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
Hej allihopa,

Det är dags igen för Fr. Johnnys brev.  Den här veckan ger han oss en inspirerande tolkning av Jesu ord: "ta ditt kors och följ mig". De här orden brukar jag känna ett visst motstånd för. Menar Han att jag måste lida?  Fr. Johnny ger oss en utmanande tanke.


Be gärna för Maria som dog plötsligt under veckan. Hon har varit med i Ständig Bön sedan 2002.  Herre, vi tackar dig för Marias liv och vi ber att allt som hon har gjort ska bära frukt, frukt som består. Vi överlämnar hennes barn och barnbarn i Dina heliga händer och ber att de ska få mänsklig och andlig tröst. Låt dem  känna sig burna av våra böner under den här svåra tiden. Må Maria vila i frid.
 

Kvinnan som vi bad för förra veckan har hört av sig. Hon säger att hennes situation är svår och hon är mycket svag. Hon har allvarliga samarbetssvårigheter med Pappa till sitt barn angående vårdnad. Jag är bekymrad. Det tar aldrig slut.  Herre, vi ber dig att du griper in. Jag vet inte vad lösningen är men du vet. Hjälp dem att kunna samarbeta och hjälp Pappan förstå att Mamma är viktig för barnet.  Ge kvinnan kraften hon behöver för att kunna klara av situationen.  Hela henne till kropp och själ. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. Tacksam om ni håller dem i era böner.

En kvinna har skrivit: "Jag skulle uppskatta om Du la ut en not i brevet om Förbön.
Förbön för hälsa till kropp & själ både för mig & min dotter..
Förbön för att våran katastrofala ekonomi löser sig, nu är det mer kaos än någonsin.
Minsta lilla grej till & jag kommer att krascha in i väggen - totalt.
Å då blir det svårt att ”reparera skadan”.. Herre vi överlämnar den här kvinnan och dottern till dig och hela hennes livssituation. Hela dem till kropp och själ och öppna möjligheter för dem att klara av deras katastrofala ekonomi. Ge kvinnan kraften hon behöver att klara av livet. Låt dem vara villiga att acceptera all hjälp som kommer i deras väg. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Almighty God and Father of us all, thank for your wondrous creation and for the way you care for me. I humbly bow before you and present my cares to you. Allsmäktige Gud och Fader allas vår Fader, tack för din underbara skapelse och för sättet du tar hand om mig.  Jag böjer mig ödmjukt inför Dig och ger Dig mina bekymmer.
Loyola Press

Varma hälsningar,
Colette

Dear Friends
,
 It seems strange now to see the evenings getting so much shorter and the air getting that bit colder. The summer would seem to be coming to a close.  But what a wonderful few months we have had.  Thank God for that.
 
 And thank God too for the months ahead, filled with celebration of God’s greatest gifts to us of each other and of his Son.  Thank God for the faith that we have to know God’s great love for us and for all humanity.  That is what we are put in touch with each Sunday in the Eucharist and each day in our love for one another.
 
 I ask your prayers for friends of mine who are celebrating their Golden Wedding Anniversary in England on Saturday next, September 15th.  I am going over on Friday to be with them.  John & Sue have been very close friends to me for many years and I am delighted to celebrate with them.  John’s sister Catherine and her husband Alistair are also celebrating their Golden Wedding Anniversary on Saturday.  It promises to be a celebration to remember!
!
 You are in my prayers every day that God may continue to be close to you and bless you and all your loved ones abundantly.  Please keep me in your prayers.
 
 Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?