2018-12-09

 

Veckobrev Advent 2

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
Hej allihopa,

Idag den 8 december, en viktigt Mariafest, och Karlstads bönedag.  Vi är många som är förenad i bön idag och be för varandras och andras intentioner.  Det är också Fr. Johnnys bönedag och han ber för oss alla. Låt oss inte glömma att be för honom.  Herre, tack för Fr. Johnny och att han hörde Din röst och startade ständig bön för äktenskap och familj för 20 år sedan. Låt hans arbete ger ännu mer frukt, frukt som består. Herre, hör alla våra böner.

Imorse läste jag följande tröstande ord: Jesus shows us how God looks at us with eyes of compassion and love, accepting us where we are and loving us as we are.  Jesus doesn´t wait for people to be perfect or have their lives in order or for them to sin no more. Rather Jesus enters the messiness of humanity and encounters people along the way in their brokeness, hurt and mess. Jesus visar oss hur Gud ser på oss med ögon fylld av medkänsla och kärlek; han accepterar oss var vi är och älskar oss som vi är. Jesus väntar inte för människor att vara perfekt och ha sina liv så i ordning att de inte längre synda. Jesus hellre träder in i mänsklighetens oreda och möter människor längst vägen i deras brutenhet, sårbarhet och oreda. Becky Eldredge.

Som säkert många  av er vet har Fr. Josef Hofner fått en hjärnblödning. Jag vet inte hur han mår just nu men han ligger på sjukhuset. Fr. Josef har deltagit i ständig bön själv nästan sedan vi börjat här i Sverige 2002. Han har också firat Mässan många gångar för äktenskap och familj. Det vore bra om vi kunde ber för honom så ofta vi kan framöver.  Herre, vi överlämnar Fr. Josef i dina heliga händer. Vi tackar Dig för vad Du har uträttat genom honom. Nu behöver han Din hjälp och vi ber att Du inspirerar alla läkare och sjukhuspersonal som behandlar honom så att han får den bästa förutsättningar. Hjälp honom att inte ge upp nu men ger honom viljan att kämpa för att komma tillbaka så gott det går. Hela honom till kropp och själ. Var med alla hans medbröder och hjälp dem att möta Fr. Josef på rätt sätt.  Jesus Helige Hjärta, vi litar på Dig.

En kvinna vill att vi ber för hennes brorsdotter igen. Hennes situation känns hopplös. Hon bor i Afrika, tre barn som barnens pappa har kidnappad trots att hon har fått vårdnad, inget jobb, inget hem. Där finns korruption inblandad i historien. Äldsta dotter (10)År har meddelat Mamma att Pappa planerar att tar dem till Nord Afrika. För några år sedan, hade Mamma jobb och hus. Herre, vi överlämnar hela situation till Dig. Där måste finnas en lösning. Barnens framtid är i fara. Vi ber att du visar kvinnan till någon eller några som är villiga att hjälpa henne och låt inte den värsta händer. Låt kvinnan känner sig burna av våra böner. Jesus Helige Hjärta, vi litar på Dig.

För ett par vecka sedan, bad vi för kvinnan som är sjuk och har problem med sonens Pappa.  Under veckan skrev hon "tack för att du bad om förbön för mig, oss i förra veckobrevet. Behöver det så väl. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Situation med sonens Pappa är verkligen svår. Förmodligen  går ärendet vidare till tingsrätten. Det känns som en helt låst situation. Endast Herren kan öppna en väg." Jag känner mig väldigt orolig för henne. Hennes hälsan blir inte bättre av konflikten, snarare sämre. Herre, vi överlämnar  hela situationen till Dig.  Du vet att kvinnan har stor tillit till Dig trotts att  situationen har pågått i ett par år. Öppna den vägen som hon  så längtar  efter. Om den ända vägen  framåt är tingsrätten,  visar de vägen dit. Låt Pappa förstår att båda föräldrar är lika viktiga för sonen och öppnar Pappan för tanken att situationen som det är nu är skadlig för barnet och gör honom villig ätt samarbeta.  Låt alla parter känner sig burna av Herren.  Låt inte kvinnans hälsa tar skada.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

When I turn away from you, my God: Lord,have mercy. When I turn away from those around me: Lord have mercy. When I hear the word of God: thank you, Lord. When I let others into my heart: thank you, Lord. När jag vänder mig bort från Dig, min Gud: Herre förbarma dig.  När jag vänder mig bort från dem omkring mig: Herre, förbarma dig. När jag hör Guds ord: tack, Herre. När jag släpper in  andra i mitt hjärta, tack Herre. Loyola Press.


Varma hälsningar till er alla under 2 veckan i Advent,
 Colette


Dear Friends,

 Attached please find my input for the second week of Advent.  I hope it will be helpful for you in your marriage and family life and also in your parish.  I am beginning to find the gentleness of the approach to Christmas calming me down and I’m getting a lot of things done but quietly and restfully.  Long may that continue!! 
 
 You are in my prayers every week as I prepare this input and send it to you.  And I pray every day for you during the week that God may be close to you and to all your loved ones.  Thank you for your prayers for me.
 
 Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?