2019-03-03

 

Veckobrev Ordinary 8

Fr. Johnnys veckobrev översatt till engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här
 

Hej allihopa, 
 
"Praise and thanksgiving lead to joy, happiness and peace. Lovprisning och tacksägelse leder till glädje, lycka och frid". säger Fr. Johnny den här veckan.  Resten finns i brevet. Bra tankar att ha i minnet i början av Fastan.  Låt oss uppmuntra varandra så mycket vi bara kan. Det behövs.

Jag ber ofta för visdomens gåva och imorse läste jag följande "To seek wisdom is ultimately to seek God, the source of all wisdom and understanding". Att söka visdom är till syvende och sist att söka Gud som är källan av all visdom och allt förstånd.

Följande inspirerande ord fick jag från Ingela under veckan." En tanke som ofta kommer till mig är hur viktig vardagen är. Ingen vet när livet förändras. Det kan gå fort. Jag är mycket tacksam för varje dag som allt är som vanligt! Många funderingar nu inför fastan -- jag tror att min utmaning är att dela med mig av den fina tillvaro jag har till någon som inte har fått samma nåd i livet. Det behöver nog inte vara så stort och märkvärdigt, det räcker långt med att ge sin tid till någon som behöver prata. Tänker på p. Josef och ber för honom varje dag. Han betyder något alldeles speciellt."  Tack Ingela.

Pavels barnbarn, 1år gammal, hade en höftoperation under veckan.  Pavel skriver "Operationen har gått bra. Höften ligger rätt. Det väntar nu 12 - 18 veckors gipstid (båda benen upp till naveln). Så prövningarna är inte slut men det viktigaste är gjort och enligt info som jag har fått räknar ortopederna med att han skall bli helt återställd." Herre, vi lägger lbarnbarnet i dina heliga händer. Vi ber för helande och att du lindrar familjens oro och ger dem allt de behöver för att kunna klara rehabiliteringsperioden. Låt Elliot och familjen känna sig burna av våra böner. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 
 

En man och hans familj är i stort behov av våra förböner. Han lider av OCD, Tourettes och Bipolär. Tvånget har tagit över livet. Hans fru ger ett väldigt gott anhörigstöd men hon är inte så ung längre och hon orkar mindre och mindre. Herre, vi överlämnar Lars och hans fru och övriga i familjen till Dig. Du vet hur oerhört svår den här situation är.  Vi ber att du helar Lars till kropp och själ. Ge hans fru det mod och den kraft hon behöver och låt dem vara öppna för all  andlig och mänsklig hjälp de kan få.  Låt dem känna sig burna av våra böner och låt ditt ljus lysa över dem. Jesus, Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Generous God, thank you for the abundant gifts you pour out on us. Help me to recognise my gifts and live my vocation so that I can serve the Kingdom of God. Generöse Gud, tack för de rikliga gåvor du öser över oss. Hjälp mig att känna igen mina gåvor och leva min kallelse så att jag kan tjäna Guds Rike.

Snart är det Fastan.
Varma hälsningar,
 Colette

Dear Friends,

With this email we come to the end of this series of weeks in Ordinary Time.  Next week we begin Lent 2019.  Thank you for the past eight weeks.  It has been a pleasure being part of it with you.  I look forward to the weeks of Lent and then of Easter and onwards.

 Our journey of faith with Christ and with one another is an exciting way of living.  There is always more to gain and to grow in.  I hope you are finding it helpful for yourselves.  Thank you for all your goodness and love.  You are in my prayers every day each week.  May God bless you and your family and friends in the week ahead. 

Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?