2019-05-01

 

Veckobrev Easter 3

Fr. Johnnys veckobrev översatt till engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
  

Hej allihopa,

Den här veckan säger Fr. Johnny till oss.  Christianity is about what God is doing for us and through Christ who is our way, our truth and our life. Kristendomen handlar om vad Gud gör för oss och genom Kristus som är vår väg, vår sanning och vårt liv.  Resten finns i hans inspirerande brev.

Jag blev rörd när jag läste vad enkvinna skrev. "Jag vill tacka Johnny och Dig och alla andra som står för höga ideal och sunda familjevärderingar! Varje gång jag läser breven gråter jag en tår och skickar mina tacksamhetsböner till vår Gud i Himmelen! Den empatin som brukade vara en vardagsgrej är numera sällsynt i Sverige´s sekulariserade samhälle! Men ni kämpar på och gör vardagen ljusare!
Ps. En bön om lite stöd för min man John som för 3 veckor sedan genomgick en höftoperation. Det har tagit på krafterna och inte varit lätt. Han är 75år och har lidit av Biopolaritet i 45 av de åren. Ändå har han ett långt yrkesliv bakom sig och 4 barn och 4 barnbarn att glädja sig åt! Vi hoppas han snart kommer igen med nya krafter snart nu när våren är här!” Herre,vi lägger John i dina heliga händer. Vi ber att du lindrar hans och familjernas oro. Vi ber att du ger honom kraften tillbaka och att kunna glädjas åt allt gott han har omkring sig.  Hela honom till kropp och själ och låt honom vara öppen för all mänsklig och andlig hjälp han kan få.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig
.
Kvinnan vi bad för förra veckan har hört av sig. Fysiskt är hon mycket svag men hon kämpar med allt hon har för att fortsätta  ta hand om sitt barn. Hon nämnde inte barnets Pappa så jag hoppas det är lite bättre där.  I vilket fall som helst, vi lägger kvinnan, barnet och Pappan i dina Heliga Händer. Tack Herre att kvinnan har så stor förtröstan på Dig och försöker vila i Dig vad som än händer. Ge henne kraften hon behöver för att kunna klara av livet. Låt henne få mycket mer mänskligt stöd. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Jag vill gärna att vi ber igen för paret som Maria från Norge skrev om förra veckan.  För ungefär ett år sedan blev hon bekant med ett par som förlorade ett barn. Sorgen över detta har skadat deras förhållande.  Nu när de är i färd att gå ifrån varandra väntar de ett nytt barn. Maria håller på att göra en Novena till Helige Josef men vill gärna att vi är många som ber för dem. Herre, Du som är källan till allt liv, vi överlämnar paret i dina Heliga Händer igen. Herre den här situationen är knepig men allt är möjligt för Dig. Vi ber att du hjälper dem att hitta tillbaka till varandra, att kunna förlåta varandra. Hjälp dem att kunna bli kära igen och att kunna glädjas tillsammans nu när de är i väntans tid igen. Låt barnet växa upp med både Mamma och Pappa. Helige Josef, be för dem. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Under veckan fick jag en inspirerande reflektion från Fr.Donal Neary S.J.  Den finns på bloggen http//:standigbon.blogspot.com

Lördagen den 11 maj har jag ett möte i Linköping direkt efter Mässan 18.00. Tacksam om ni ber att alla som deltar bli inspirerande av den Helige Ande.

 Intimate and loving God, draw  me continually closer to you and remain with me forever. Let me mirror your  love and acceptance to all. Intime och kärleksfulle Gud, dra mig kontinuerligt närmare Dig och stanna alltid med mig.  Låt mig spegla din kärlek och acceptans till alla.

Varma hälsningar,
Colette

Dear Friends,
 
 Once again this week I send you this email for next week with a prayer in my heart that God may bless you and all your loved ones abundantly.  In the attached reflection Jesus says to his disciples: ‘come and have breakfast’.  I pray that each of us can hear the intimacy of that same invitation from him.

 The wonderful thing about our faith is that Christ reveals our God to us in the ordinary things of our lives.  This is particularly true of our love for each other in marriage and family life.  I hope you will enjoy this contribution to your love relationships and that you will grow in the gentleness of Christ’s love for you.

 Johnny  



  

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?