2019-09-15

 

Veckobrev Ordinary 24

Fr. Johnnys veckobrev översatt till engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt på svenska hittar du här


Hej allihopa,

Förra söndagen var min bönedag. Jag råkade vara i Stockholm.  Min tid är mellan 9.00 och 10.00.  Jag var hos Linnea och de brukar gå till familjemässa 9.30 på söndagar i Bromma.  Kyrkan ligger väldigt näraJag kom dit strax före 9.00.  Jag hade i mina tankar en av pärlorna i frälsarkransvandringen som jag skrev om förra veckan; "i Guds tystnad får jag vara ordlös, stilla, utan krav". Jag helt enkelt praktiserade detta och satt ordlös och tyst i kapellet med alla människor jag vill be för och äktenskap och familj i mitt hjärta. Det blev väldigt fint.


"For Jesus in his time the main focus was on the people with whom we shared food, as a meal was a sign of friendship and a pledge of friendship. One of the major challenges for us today is to restore the sense of meal as an occasion to constantly renew our relationships, especially in our families. Under Jesu tid, medelpunkten låg på människor med vilka vi delade mat, eftersom måltiden var ett tecken på vänskap och ett löfte om vänskap. En stor utmaning för oss idag är att återställa betydelsen av måltiden som ett tillfälle att ständigt förnya våra relationer, särskilt inom våra familjer" säger Fr. Johnny till oss idag. Resten finns i brevet. Jag kommer ihåg när jag var barn, hur viktig söndagslunchen var, det var alltid  lyxare mat, oftast lamm eller biff (the Sunday joint).

Ett par som vi har bett för tackar för förböner. Kvinnan har börjat kunna gå med rullator och mannen har fått medicin och mår mycket bättre. Herre, vi tackar för Din omsorg om paret. 
 

Förbön behövs för en familj.  Herre, vi överlämnar familjen till Dig. Du vet hur de har det just nu och de olika behov de olika familjemedlemmar har. Vi ber att du leder dem igenom alla situationer som de möter. Helige Ande var deras inspiration. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Open my ears, O God to listen to your voice. Öppna mina öron O Gud att lyssna till Din röst. Loyola Press

Varma hälsningar,
Colette
Dear Friends,

 It’s good to be back with you again.  I spent the last couple of weeks in Italy where Mary & Jim Corry celebrated their Golden Wedding Anniversary with their family and a few close friends.  It was a great experience to be there in the sunshine and high temperatures.  But it makes it more difficult to be back here in the rain and cold!!  It was particularly good for me to be with Mary & Jim for this special occasion.

 I am going to Esker, Co. Galway, on Friday for ten days to do a Foreign Mission Appeal in two parishes in the Clonfert  Diocese.  I should be able to send you my input for the following week from there.  You will be in my prayers each day to thank God for you and to ask for God’s blessing on you and on those you love.
Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?