2019-09-25

 

Veckobrev Ordinary 25

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt på svenska hittar du här

Hej allihopa,


Jag prenumerar på "The  Sacred Heart Messenger", en tidskrift som kommer från Jesuiterna på Irland.  Jag blev riktigt rörd när jag läste i det att The Apostleship of Prayer/böneapostelatet nyligen fyllde 175år.  Än en gång till blev jag påminde om att barnen gör vad vi gör inte vad vi säger. Så länge jag kan minnas låg den här tidskriften på min Mammas nattduksbord och när jag var väldigt ung lärde hon mig att be följande bön "O Jesus, I offer you all my joys, works and sufferings for this day through the Immaculate Heart of Mary to the Sacred Heart of Jesus united with all the Sacrifices of the Mass around the world  for the Popes intentions for this month. O Jesus, jag ger dig all min glädje, mitt arbete, mitt lidande genom "The Immaculate Heart of Mary " till Jesus Helig Hjärta förenade med alla Mässofffer omkring i världen för Påvens intentioner för den här månaden." Sedan många år tillbaka ber jag den bönen varje morgon följd med Fader Vår. Påvens intention för den här månaden är "that the energy of the Holy Spirit egender a new missionary `spring`in the church/att kraften från den Heliga Ande verkar för en ny missionär "vår" i Kyrkan. Jag har mycket att tacka min Mamma för.

Jag blev riktigt glad när jag fick en mail från Sonja, samordnare i Uppsala, söm berättade att de hade en inspirerande möte den 15 september.  Hon skrev: "Många kom till mötet och alla var ivriga att engagera sig. .De pratade om sättet att be. Vad kan man använda som vägledning för att omfatta i ens bön allt som är viktigast. Hon skrev:  "Tack gode Gud för att Du hör vår bön."  Jag blev uppmuntrade av Sonias brev och att veta att där finns liv i församlingar när det  gäller ständig bön hjälper mig att fortsätta.

Förbön behövs för en kvinna som nyligen fick en dotter och sedan dog hennes Pappa plötsligen. Herre, du som är källan till allt liv.  Må hennes Pappa vila i frid. Du vet hur svårt det är när man erfara glädje och sedan sorg.  Var med henne nu och låt hon henne  får den tröst hon behöver och samtidigt kunna njuta av sin lilla dotter. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 


Bön behövs för ett barn som behöver försonas med en av sina föräldrar.  Situationen är väldigt låst.  Herre, du vet hur smärtsam det är när vi inte kan prat med varandra. Vi ber att Du griper in i relationen så att de kan börja prata med varandra. Hjälp de att se och förstå vad roten till situationen är. Hjälp de att kunna förstå varandra så att de kan försonas och börja på nytt.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.


"Herrre, vi hoppas på Dig; Vi tillber Dig, Vi älskar Dig. Öka vår tro, var vårt stöd när vi vacklar" . Sonia Chacon, samordnare i Uppsala.

Varma hälsningar,
Colette



Dear Friends,

 Greetings from Esker, Co. Galway!!  You have been in my thoughts and prayers as I relax in this beautiful place.  And I am glad that I have an Internet connection to get in touch with you.

 Attached is my input for next week, the 25th week in Ordinary time.  As always I hope this will be helpful for you in your own love for each other and also for the parishes that use the reflection for their Parish Newsletter.  I’ll be back in Clonard next Monday so I’ll be able to contact you from there.

 May God continue to bless you and all those you love and keep you safe in his care.  Please continue to pray for me and for all those who use this resource week by week.

 Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?