2019-09-29

 

Veckobrev Ordinary 26



Fr. Johnnys veckobrev översatt till engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt på svenska hittar du här

Hej allihopa,

Tyvärr var jag lite stressig i onsdags när jag skickade iväg brevet och sedan upptäckte jag några fel i första stycket, därför skickar jag det stycket en gång till.


Jag prenumerar på "The  Sacred Heart Messenger", en tidskrift som kommer från Jesuiterna på Irland.  Jag blev riktigt rörd när jag läste i det att The Apostleship of Prayer/böneapostelatet nyligen fyllde 175år.  Än en gång blev jag påmind om att barnen gör vad vi gör inte vad vi säger. Så länge jag kan minnas låg den här tidskriften på min Mammas nattduksbord och när jag var väldigt ung lärde hon mig att be följande bön "O Jesus, I offer you all my joys, works and sufferings of this day through the Immaculate heart of Mary to the Sacred Heart of Jesus united with all the Sacrifices of the Mass for the Popes intentions for this month. O Jesus, jag ger dig all min glädje, mitt arbete, mitt lidande genom Marias Obefläckade hjärta till Jesus Heliga Hjärta förenade med alla Mässor omkring i världen för Påvens intentioner för den här månaden." Sedan många år tillbaka ber jag den bönen varje morgon följd av Fader Vår. Påvens intention för den här månaden är "that the energy of the Holy Spirit egender a new missionary `spring`in the church/att kraften från den Helige Ande verkar för en ny ”missionsvår" i Kyrkan. Jag har mycket att tacka min Mamma för.
"It is time to catch the spirit of Jesus and let our love shine out to the world we live in and to the faith community we are part of. Det är tid att fånga Jesus Ande och låta vår kärlek skina ut till världen och de trosgemenskap som vi är en del av" säger Fr. Johnny den här veckan.  Resten finns i Fr. Johnny´s brev.

Vi har ofta bett för en kvinna som är funktionshindrad och har en son som hon finner det svårare och svårare att ta hand om. Hon är i starkt behov av en personlig assistent. Hon får avslag gång på gång trots utlåtande från läkare. Herre vi överlämnar kvinnan till dig.  Du vet allt. Vi ber att du du griper in och öppnar vägen för henne att kunna få en assistent. Låt henne få allt hon behöver för att klara livet. Heliga Rita, be för henne. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Idag är det 25 år sedan Estonia sjönk. Herre, må alla som dog vila i frid.  Må alla som överlevde Estonia och alla som miste en familjemedlem få den tröst och medkänsla de behöver. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.


Be för ett par som håller på att skiljas. Hon har bestämt sig för att lämna mannen och han är bedrövad. De har tre barn 5-11 år. Herre ta hand om familjen. Hjälp dem kommunicera med varandra, hela deras sår och hjälp dem hitta tillbaka till kärleken. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig

Come Holy Spirit, Fill the hearts of thy faithful and kindle in them the fire of your love. Send forth Thy Spirit and they shall be created and You will renew the face of the earth.  Kom, Helige Ande, fyll dina trognas hjärtan och tänd i dem din kärleks eld. Sänd ut Din Ande och de skall bli väckta och Du skall förnya jordens ansikte.

Varma hälsningar,
Colette


Dear Friends,
 Thank you for your prayers for me last week.  I had a great week in Esker, and a successful time in what I was there for – to preach in a couple of parishes of the Clonfert Diocese about the Redemptorist Foreign Missions and to ask for the help of the people in those parishes especially for our Mission in Mozambique.

 It is good to be back home now and to get back to my normal routines.  Attached is my input for next week, Ordinary 26.  It is a pleasure to be in touch with you and a privilege to be even a small part in your love for one another and in the living out of your faith in Christ.

 You will be in my prayers again in the week ahead.  May God continue to bless you and all your loved ones with all that you desire and need.  Please pray for me also and for one another.  God bless you always.
 Johnny 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?