2019-10-13

 

Veckobrev Ordinary 28

Fr. Johnnys veckobrev översatt till engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt på svenska hittar du här
 Hej allihopa

Jag blev väldigt glad när jag fick följande brev från en glad och tacksam Mamma.  Tidigare var hon en förtvivlad och ledsen Mamma. Hon skrev "Jag vill bara skriva och tacka för alla era böner för dottern och hennes man. De har nu hittat tillbaka till varandra efter en tid isär. Hjälp oss att tacka Gud och Jesus for bönesvar.” Prisad vare Jesus Kristus.  Ingenting är omöjligt for Dig. Tack för din omsorg om paret. Led dem nu in i en djupare relation. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Ibland kan jag känna mig lite deppig om allt som händer i världen och andra saker som händer. I söndags på Sacred Space läste jag följande: "Adopting an attitude of gratitude can be a practical strategy to get through a tough time. But the kind of gratitude Ignatius was talking about when he tells us to give thanks to God Our Lord for the favours received is something deeper and stronger. It´s the heart of prayer. Att anta en attityd av tacksamhet kan vara en strategi för att ta oss igenom en tuff tid. Den sortens tacksamhet som Ignatius pratar om när han talar om för oss att ge tacksamhet till Gud, vår Herre för bönesvar är någonting djupare och starkare.  Det är bönens hjärta." Den här helgens evangelium handlar om de tio spetälska som blev helade av Jesus och bara en återvände för att säga tack. Jesus sade "Din tro har gjort dig hel.

Den här veckan säger Fr. Johnny till oss: "Come alive through gratitude. Bli levande genom tacksamhet." Resten finns i brevet.


Monica skrev "be för ett tvillingpar - pojkar  -2,5 veckor gamla; inte friska. Mamma mycket trött. Tacksam för förbön.  Herre, Du som är källan till allt liv, vi överlämnar pojkarna, mamma, pappa och hela den övriga familjen i Dina Heliga Händer.  Du vet hur svår den här situationen är och hur det ligger till med barnen, vi ber att de får den hjälp som behövs för att bli friska.  Lindra Mammans oro och och låt henne få all mänsklig och andlig hjälp som behövs. Låt alla runt omkring familjen visa känslighet och visdom. Var med dem Herre och låt familjen känna sig burna av våra böner. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 


Spirit of God, lead me on this wonderful journey of life. Help me to grow in the gifts with which you have blessed me and to rejoice in being your child. Guds Ande, led mig på den här underbara livsresan. Hjälp mig att växa in i de gåvor som Du har välsignat mig med och att glädjas i att vara Ditt barn. Loyola Press.

Varma hälsningar,
Colette

Dear Friends,
 
 The weeks seem to be passing very quickly at present – they say that is a good sign that I am enjoying things!!  I hope you and all your loved ones are well and that you are safe from all the threatened storms.

 Attached please find my input for next week, Ordinary 28.  The theme is the importance of gratitude in our lives and especially in our relationships of marriage and family life.  There is so much to be grateful for.  Unfortunately there is also so much to grumble about!  The latter are what take up a lot of our time.  Next week holds the challenge to turn this around and focus on developing an attitude of gratitude – and maybe we could practice it this week too!!

 I have been asked to request your prayers for Theresa who has just been diagnosed with cancer in her ovaries and her womb. May God be with her in the weeks and months ahead to bring her through this affliction.  And may God bless her family and friends so that they can help her through this time also and into healing and peace.

 You are in my prayers as always.  May God bless you and all your loved ones in the week ahead.  Please continue to pray for me and for everyone else who receives this email.

 Johnny 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?