2020-07-06

 

Veckobrev Ordinary 14


Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 Hej allihopa,

Det var Petrus och Paulus festdag under veckan och som vanligt deltog jag i Mässan på dailytvmass.com. Predikan av Fr.Henk S.J. rörde mitt hjärta. Han jämförde våra liv med Petrus och Paulus. Petrus snubblade  genom livet och sa ofta fel sak men Herren kom kontinuerligt emellan och sedan blev han den första påven. Paulus var en Pharisee och gjorde allt enligt lagen och till och med dödade människor men Herren kom emellan och vände allt. Fr.Henk sade att det är viktigt för oss att titta tillbaka över våra liv och se att ibland har vi också snubblat, och upptäcka hur Gud har gjort gott av våra misstag. Fr.Henk säger vi borde fråga oss själva, "Vad har du lärt mig genom mina misstag? Herre, må bara gott komma från dem."

Jag fick följande mail under veckan: "Jag deltar i bönegrupp i Kristus Konungen i Göteborg och jag ber om förbön för en kvinna, en djupt troende katolik.  Hon  och är svårt sjuk och lider. Hon diagnostiserades år 2018 för livmoderscancer och har metastaser i kroppen. Hon har blodproppar och svåra smärtor och får palliativ vård. Hon ber att vi i vår bönerörelse skall be för henne. Hon önskar att vi genom förbön skall  be Gud om ett mirakel för henne. Kanske kan hon åter bli frisk."  Herre, vi överlämnar kvinnan i Dina Heliga Händer.  Du vet hur hon känner sig. Vi ber att Din Ande leder läkarna och sjukhuspersonalen som tar hand om henne. Vi ber att du lindrar hennes lidande och oro. Låt henne få all mänsklig och andlig hjälp som finns. Om det är Din vilja kan hon åter bli frisk. Allt är möjligt för Dig. Låt G, hennes familj och vänner känna sig burna av våra böner.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

For några veckor sedan blev jag glad när jag fick jag följande citat från en tjej.  Kärlek är ett läkemedel som inte kan hela sår och sjukdomar men det kan hela själen.

Ett par som firar tre års äktenskap den 7 juli önskar förbön för deras äktenskap och för barnet derar välsignats med. Vi tackar Dig Herre för paret och deras 3åriga äktenskap och för gåvan som ett barn är. Herre, störst av allt är kärleken. Du vet Herre att där finns utmaningar i livet när det gäller äktenskap och barnuppfostran. Ge dem bra omdöme och styrka så att de kan möta varje utmaning med Din hjälp.  Ge dem all hjälp som behövs för att alltid bevara kärlek i familjen och att kunna växa i tro och hopp. Fyll deras hem med Din kärlek så att barnet också växer upp med kärlek, glädje och hopp. Må allt som händer i deras liv bära frukt, frukt som består. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

God of peace, help me to make choices today that reflect your peace and goodness to others.  Fridens Gud, hjälp mig att göra val idag som reflekterar Din frid och godhet till andra.  Loyola Press

Varma hälsningar,
Colette

Dear Friends,

 Thank God we had a very enjoyable and successful Novena which ended on Saturday evening last.  I hope you had a chance to be part of it.  I was very conscious of so many people being with us during those nine days. I prayed for you all each day, that God may be with you and bless you and all your loved ones.

 Attached is my input for next Sunday and the week following.  The theme is very appropriate for us at this time as Jesus invites us to come to him and he promises us rest and peace. Most of us are under a lot of pressure as the Covid-19 pandemic continues to impact on our lives.  With him we can find our way forward personally, as couples and as families.  His promise can be trusted.

 You will be in my prayers as always each day of the coming week.  Please continue to pray for me and for one another.  May God keep us all safe from harm and growing in love.  Thank you for your goodness and your faithfulness.
 Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?