2020-09-22

 

Veckobrev Ordinary 25 & 26

 

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa,

Fr.Johnny har skickat brev för 2 veckor den här gången.  Han hoppas kunna besöka familjen i Donegal. Det är 8 månader sedan han sist träffade dem.

 Ord. 25. We have a call this week to get in touch with the good things that are in our lives and to give thanks and praise to God and to each other. Den här veckan är vi kallade att komma i kontakt med allt gott som finns i våra liv och att tacka och lovprisa Gud och varandra. Resten finns i brevet.

Ord. 26. We can get so complacent that we don´t see our own need to change, and yet how we all need to let go of so much if we are to follow his way of complete love. Vi kan känna oss så nöjda med oss själva att vi inte se vårt behov av att ändra oss, och samtidigt har vi alla så mycket som vi kunde befria oss ifrån om vi ska följa Hans väg av fullkomlig kärlek.  Resten finns i brevet.

I morse när jag deltog i dailytvmass sade P. Hank Meijel S.J. bland annat i hans inspirerande predikan.  "Come as you are.  Learn from your mistakes. You are forgiven and God will fill your heart with love.  Kom som du är.  Lär från dina misstag. Du är förlåten och Gud kommer att fylla ditt hjärta med kärlek.

Tyvärr har pandemin ökat igen i många Europeiska länder och i andra länder.  Följande bön för pandemin finns att ta med hem i St. Eugenia kyrka. Herre, Jesus Kristus, sänd ut din helige Ande över vår värld, som plågas av coronaviruset. Hela i din godhet dem som har drabbats.  Beskydda dem som står i fara att drabbas. Styrk dem som vårdar de drabbade.  Hjälp oss alla att omvända oss och förlita oss på Dig. 

Herre, Hjälp oss alla att ta det försiktigt och inte slappna av när det gäller att skydda andra och oss själva. Herre, ge oss sunt förnuft.

Som samordnare från Nyköping sade det är viktigt att vi ber för våra barn.  Herre, vi lägger våra barn och barnbarn i dina händer.  Vi ber att du ger föräldrar och lärare all visdom de behöver så att de får bra kristna värderingar  och växer i kärlek till Dig och varandra. Var med alla ensamstående föräldrar, som Fr. Johnny säger, de gör ett enastående arbete. Låt dem få allt stöd de behöver för sina barn och sig själva. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Bön behövs för en kvinna som har blivit uppsagd av misstag.  Hon har 2 tonårs barn.  Herre vi överlämnar situationen till Dig.  Vi ber att du ger alla inblandade den visdom som behövs för att rätta till situationen så att hon behåller sin tjänst.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Jesus Lord and Saviour, be with me in my weakness and strengthen me to bear witness to your love in all that I do.  Jesus Herre och Frälsare, var med mig i min svaghet och styrk mig att vara ett vittne för Din kärlek i allt som jag gör.

Vi hörs igen om 2 veckor

Varme hälsningar,

Colette

Dear Friends,

 I am sending you two weeks of the Couple Prayer this week as I hope to get to Donegal on Friday and so will be away next week. I am looking forward to seeing my family for a few days as I have not been there for over eight months now.

 I hope you will find the attached helpful for yourselves over the next two weeks. I will be praying for you each day that God may bless you and your family and friends and keep you safe from all harm. Please continue to pray for me and for one another during this time of hardship and of opportunity.

 Johnny



Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?