2020-11-28

 

Veckobrev Advent 1

Fr. Johnnys veckobrev på engelska hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa, 

Under den här tiden kan man känna att det är lite tråkigt och det gör jag och jag tror många med mig. Jag är så tacksam för internet - hur skulle det vara om vi var utan det. Vi får mycket andligt stöd därifrån.  Under veckan hörde jag följande: "God works through many events and signs to purify and to renew us in hope and to help us to set our hearts more firmly on Him and Him alone. The signs that God uses are meant to point us to a higher spiritual truth and reality of his kingdom which does not perish or fade away but endures for all eternity. Gud verkar genom många händelser och tecken för att rena oss och förnya oss i hopp och hjälpa oss att rikta våra hjärtan stadigare mot Honom och bara Honom.  Det är meningen att de tecken som Gud använder ska peka mot en högre andlig sanning och realiteten av hans rike som inte går under eller vissnar bort utan består i evighet. 

Jag har fått följande meddelande från en kvinna som vi har bett för tidigare. "Du vet att min Mamma dog under hösten och enigheten mellan oss tre systrar har varit bättre än jag vågade hoppas.
Men min man och jag hade bestämt oss för att flytta och allt med flytten sker samtidigt som bouppdelningen! Jag är helt slut och darrig och kan inte fokusera.
På papper är vårt hus sålt men fastän vi har sökt har vi ännu inte hittat något annat boende!  Kan ni be att vi snabbt hittar vår nya boplats så att vi ska kunna börja packa!" Herre, du vet hur känslig en bouppdelning kan vara.  Tack för att du hör bön och det är visat genom enighethet mellan systrarna. Du lämnar oss inte ensamma. Vi överlämnar kvinnan och hennes mans flytt till Dig.  Vi ber att du snarast leder dem till ett hem som passar dem. Vi ber att de får all mänsklig hjälp de behöver angående packning och flytt. Du vet hur hopplös kvinnan känner sig. Vi ber att du tar tag i henne och ger henne den visdom och styrka hon behöver just nu. Hjälp henne att fokusera, en sak i taget. Låt henne känna sig buren av våra böner.  Jesus Heliga hjärta, vi litar på Dig.

Jag fick en bön under veckan som rörde mitt hjärta.  Nu relaterar jag detta till alla som lider av Covid 19 och ligger på sjukhuset. "Må Gud ge dem, som sköter om dem, kunniga och varsamma händer." Trösta dem som sörjer och må de avlidna vila i frid. Hjälp oss att stå ut och hålla hjärtat uppåt. Låt ett vaccin komma snart. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Idag, lördag är sista dagen på den liturgiska året 2020 och imorgon är första Advent och vi tänder det första Adventsljuset, hoppets ljus.

Lord God, thank you for creating me and giving me breath -and for giving me hope.  In the sorrows and losses of life, help me to cling to you.  Herre Gud, tack för att du har skapat mig och och att jag kan andas - och för att du ger mig hopp. I livets sorger och förluster, hjälp mig att stå fast vid Dig. Our Daily Bread.

Varma hälsningar,

Colette

Dear Friends,

 With this email we begin a new year in our following of Christ as we celebrate the first Sunday of Advent. Thank you for the past year. It has been a pleasure and a privilege for me to be on that journey with you week by week as we followed the Word of God in the Liturgy for each Sunday. It has been a joy for me to remember you in my prayers and to know that so many of you remembered me in yours.

 Attached is my input for next Sunday and for the week following it. As you set out on this new year I pray that you will grow in your love for each other and in your faith and love for Christ who lives among you and lives in you for the world around you. Advent and Christmas are not going to be as they always have been!! I encourage you to work at making it a better than ever time for each other, for your family, and for your faith community by the quality of your love and affection and faith. One thing that you could do is to create an Advent wreath in your home and mark each week with a candle leading you gently but powerfully towards Christmas and beyond.

 You will be in my prayers as always in the week ahead. Please keep me and the others who are following this programme in your prayers. May God bless all of us abundantly in the weeks and months ahead.

 Johnny.

 


Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?